Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik mijn parkeerboete betalen wanneer mijn bonnetje is gevallen in mijn auto en dus niet zichtbaar meer voor het raam lag?

Heeft het nut als ik hiervoor een bezwaarschrift indien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

ja , want het is aan jou om het bonnetje GOED zichtbaar te plaatsen .
ook is dit de meest gebruikte smoes ...
sorry , ik haat ze ook
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij werkt het smoesje niet meer. De smoes is al zo vaak gebruikt (en misbruikt) dat nu vaak expliciet aangekondigd wordt dat het de verantwoordelijkheid van de bestuurder is om te zorgen dat het bonnetje zichtbaar is (en blijft).
Ja, vorig jaar is verplicht geworden dat een kaartje goed zichtbaar in de auto gelegd moet worden.

Op je kaartje staat echter een tijdstip van aankoop. Op je boete staat ook een tijdstip. Als je zo kan aantonen dat je dus al een kaartje had toen de bon uitgeschreven werd.. heb je een klein kansje. Altijd proberen zou ik zeggen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat niet werken want kan ook het kaartje van iemand anders zijn die daar op die tijd geparkeerd stond
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, daar trapt niemand meer in.
Ik zou zeker een bezwaarschrift indienen met een kopie van het parkeerbonnetje erbij.

Het kan zijn dat het kwijtgescholden wordt of dat je de helft moet betalen.

Niet geschoten is altijd mis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet geschoten is altijd mis. U kunt een bezwaarschrift indienen, kopietje van het parkeerkaartje maken en bijvoegen. In de bronvermelding staat wat u kunt doen en ook een voorbeeldbezwaarschrift.

Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt er even vanaf wat voor parkeerbon je hebt gehad. Gezien de vraag vermoed ik dat je een fiscale naheffingsaanslag hebt ontvangen voor het niet betalen van de verschuldigde parkeerbelasting.

In dat geval kan je met het parkeerkaartje aantonen dat je verschuldigde belasting gewoon betaald hebt. Hier is ook jurisprudentie over. Verwijs in je bezwaarschrift ook naar uitspraak LJN: AI0323 van het Gerechtshof te Amsterdam.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hiervoor moet je bezwaar maken bij de gemeente die de naheffingsaanslag heeft uitgeschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is mij ook eens overkomen, door het dichtslaan van mijn autodeur was het bonnetje achter het raam op de grond terecht gekomen. Toen ik terug kwam zag ik de boete al onder mijn ruitenwisser. Ik heb toen bezwaar aangetekend met bewijs van het bonnetje. Ik hoefde de boete niet te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt precies,heb ik ook gehad!
kreeg op maandagmorgen telefoon van de parkeerwacht die vroeg of ik vond dat hij zijn werk niet goed had gedaan..het bleek dat de code op de bekeuring ook nog eens niet goed was want die was voor te lang parkeren i.p.v. het parkeren zonder betalen.
Daar was ik achter gekomen door een collega van de parkeerwacht aan te spreken.
Boete werd geseponeerd. dus bezwaar maken helpt wel degelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik, zei de gek, heb het ook precies zo gehad!
ik ben met boete naar het kantoor/de kas gegaan en verteld hoe en wat en inderdaad kwijtgescholden: het helpt zeker!
Ja je moet betalen, maar aanvechten is verre van kansloos. Tip, indien echt kwijt (of niet gekocht) gewoon een gebruikt bonnetje met boete tijd van een collega parkeerder bedelen. Met de juiste brief lukt dit ook.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding