er is een oplichter actief die op mijn bedrijfsnaam spullen besteld en bij mij adres laat bezorgen, aanfigte gedaan, wat is hier aan te doen?

even iets uitgebreider; inmiddels aangifte gedaan echter heb ik het idee dat ze er niet echt veel aan doen bij de politie, nu is mijn vraag wat is hier aan te doen? ik heb me toch een partij adminstratie om constant alles recht te zetten,

Toegevoegd na 17 uur:
@ hoofdorp ik werk zonder personeel het is iemand die alles besteld vanaf een hotmail adres, die persoon laat het ''expres'' bij mij ook nog eens bezorgen.

@tacuma nee diverse, ip achterhalen? moet ik dat niet aan de provider c.q. Microsoft vragen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat heeft hij of zij eraan om de spullen ook bij jouw bedrijf af te laten leveren? Tenzij het natuurlijk iemand is uit je eigen bedrijf. Anders is het iemand die jouw bewust een streek wil leveren.
Probeer uit te vinden bij een leverancier hoe die bestelling is verlopen. Misschien is er een mailadres bekend?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is verdomd weinig aan te doen, want de dader is onbekend. Als ik jou was zou ik regelmatig met de politie bellen of er al schot in de zaak zit, zodat ze scherp blijven. Erg vervelend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wordt er steeds bij dezelfde webshops besteld, of wisselt dat ook? Als het om dezelfde gaat, dan kan je ze zelf benaderen, en zorgen dat ze niets meer leveren. Maar inderdaad: ook weer extra werk voor jou... Zou er wel te achterhalen zijn van welk IP-adres de bestellingen komen? Zo ja, dan is de dader ook te achterhalen, mits hij of zij een statisch (en dus geen dynamisch/wisselend) IP-adres heeft.

Antwoorden (2)

Neem contact op met één van de 2 onderstaande instanties. Zij zullen je prima kunnen adviseren wat je verder kunt doen, omdat ze zijn gespecialiseerd in fraude die bedrijven treft. Contact opnemen is heel eenvoudig. Succes.

http://www.fraudemeldpunt.nl/home
http://www.fraudehelpdesk.nl/home
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste gast,

Hoezeer het mij ook spijt: volgens mij is er geen sprake van oplichting.

Er is iemand bezig die u niet mag of wat dan ook en de spullen op uw adres laat bezorgen.

Bel de betreffende firma`s en vraag wie het besteld heeft. Zij kunnen u altijd een adres geven.

Reageer direct op een ontvangen "spookbestelling" naar de afzender toe en probeer zo op deze manier de opdrachtgever te achterhalen. EN STUUR DE BESTELLING DIRECT TERUG !! Zo toont u goede wil en staat u juridisch in uw recht.

Het klinkt raar, maar kijk svp eens in uw vriendenkring of andere relaties, (misschien wel zakelijke), wie in aanmerking zouden kunnen komen om u deze uiterst nare en vervelende streken te leveren.

Vaak zit het dichterbij dan u denk.

Sterkte ermee.

Toegevoegd na 9 minuten:
Sorry, ik had de reactie`s niet gelezen.

Als iemand zich al met dit soort praktijken bezig houdt en u de goederen per express laat bezorgen, kunt u er van uitgaan dat dit een persoon is die u kent.

Hij/zij heeft een soort haat opgebouwd en krijgt het gevoel u met nog meer kosten op te zadelen door het per express te verzenden.