Mag ik van mijn huurhuis een loempia-verkoop-punt maken?

Dus zelf thuis loempia's bakken en verkopen?

(zonder papieren voor verkoopster oid) alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
3.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat denk je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom denk je dat ik het vraag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan je bijv. aanmelden bij http://www.tweetjemee.nl/ Dat mag wel. Beetje reclame in de wijk en voor je het weet halen ze bij jou de loempia's.
( zijn meerdere van dat soort websites )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihi, super!! Dank je absor :)

Het beste antwoord

Als je bedrijfsmatig loempia's wilt verkopen heb je te maken met veel regels en verplichtingen van de overheid. Je moet je o.a. inschrijven bij de KvK en je zaak moet in het bestemmingsplan van de gemeente passen. Bovendien moet je over een HACCP-plan beschikken en kan het zijn dat je een exploitatievergunning horecabedrijf nodig hebt. Naast deze zaken komt er nog veel meer bij kijken.

Als je gewoon loempia's voor vrienden en bekenden wilt bereiden is het niet zo'n probleem. Eventueel kun je ook gebruik maken van Thuisafgehaald.nl, een website die 'het delen van maaltijden makkelijk maakt.'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat word dus geen extra zakcentje :( Wel weer iets nieuws om even te bekijken. Het maaltijden ruilen :) Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

Als je publiekelijk voedsel producten verkoopt moet je een vergunning hebben en ben je gebonden veel eisen waaronder de HACCP norm.

Maar als je gewoon aan vrienden en bekenden je loempia's verkoopt zal er denk ik geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast de al genoemde antwoorden geldt dat het niet is toegestaan om een bedrijf uit te oefenen in een pand met een woonbestemming. Bij corporatiewoningen is deze bepaling meestal standaard in het huurcontract opgenomen.
Pieter2011
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dit hobbymatig doet en hier een klein (hobby)inkomen uit kunt halen is het geen probleem.
Als je daadwerkelijk klanten aan de deur wilt hebben dien je inderdaad aan de eerder genoemde eisen te voldoen.
Hobbymatig kan en mag er veel en een woningbouwvereniging heeft met het hobbymatig bezig zijn niets te maken en kan je derhalve dan ook niets verbieden en/of geen maatregelen tegen je treffen.
Pieter2011
11 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk, maar als je iets hobbymatig doet, open je volgens mij geen verkooppunt, Jack. Vandaar mijn antwoord. Bij hobbymatige activiteiten zal een verhuurder zich alleen op die bepaling in het huurcontract beroepen als er sprake is van overlast, b.v. gevaarlijke situaties, stank, overlast van bezoekers etc.
Maar probeer niet om 'hobbymatig' erotische activiteiten aan huis aan te bieden, want dan word je -op basis van die bepaling- onmiddellijk je huis uitgezet; ook al ontvang je maar een paar klanten per week.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je aanvullende antwoord :)