hoe krijg ik op een eerlijke en snelle manier de gestolen pc terug?, als je weet wie het heeft gedaan met sleutel van het huis

mijn vriend is 2 juni overleden, ik had het met de woningbouw gesproken als niemand spullen kwam op eisen dan mocht ik de computer / server hebben, wegens foto`s en andere herinneringen,nu is het zo dat ik werd gebeld en niemand had iets opgeeist dus ik mocht de pc hebben, echter donderdag zouden de mensen de woningontruimen en zouden ze de pc naar woningstichting brengen dan kon ik de pc daarophalen, dinsdag werd ik gebelt en zeiden ze dat de pc niet meer aanwezig was in de woning, ik heb mijn sleutels binnen een week na overlijden bij de gemeente afgegeven,
ik heb een vermoeden wie de pc/server heeft gestolen,met doel om door te verkopen, ik wil hier niet te lang mee wachten, want anders ben ik de pc en foto`s voorgoed kwijt, wat is een goede manier om de pc terug te krijgen? hij heeft de sleutel nog van het huis, maar hij heeft er gewoon niks te zoeken!
hoe kan ik hem op een eerlijke manier de pc terug laten geven?
of (van het slechtste uit gaant)is er een manier als je de pc helemaal leeghaalt van foto en opslag, dat je toch nog op een één of andere manier fotos en dergelijk kan terug halen?
ik snap niet dat er zulke foute mensen zijn hier, alsof een overlijden al niet genoeg is moet hij dit ook nog eens flikken?!!
hoop dat jullie tips heben, alvast bedankt"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Eerst en vooral: vermijd dat je zelf in de problemen komt en ga gewoon aangifte doen bij de politie.

Als je de pc dan terugkrijgt en de nodige data blijken er niet meer op te staan dan trek je meteen de stekker uit het stopcontact (elke seconde dat ie langer aanstaat betekent namelijk minder kans om je gegevens terug te kunnen krijgen).

Haal de harde schijf dan uit de computer en hang deze aan of in een andere computer. Dan kan je aan de slag gaan met verschillende recoverytools: http://www.google.be/#hl=nl&sclient=psy-ab&q=data+recoverytools&oq=data+recoverytools&gs_l=serp.3..0i13l2j0i13i30l2.1309.1795.0.1937.5.5.0.0.0.1.141.428.4j1.5.0...0.0...1c.1.xLuAZRShxHM&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=b1f268041529261e&biw=1920&bih=877
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje voor de tip, maar moet dan wel eerst de pc terug krijgen, ik ben niet zo goed in het demonteren van een pc, als deze het dan weer moet doen, is allemaal heel krap in mekaar gezet alle kabels en dergelijk passen net,maar zal een winkel vragen om dat dan te doen, kost wle wat, maar beter dan zelf klooien en het fout doen, nogmaals dank

Andere antwoorden (1)

Ga naar hem toe en praat met hem als ie het ontkent ga dan gewoon naar de politie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik die vent langer dan vandaag en hij heeft al eens eerder wat geflikt en zei het ook niet eerlijk, zie hieronder,
ik verhuisde juni vorig jaar van hardenberg naar raalte, bij de kringloop van hardenberg had ik een oude laptop voor 10 euro gekocht, gebruikte ik voor persoonlijke gegevens op te slaan en prive foto`s , deze laptop ging mee met de verhuizing, meneer nam die laptop mee na boven en hij hielp ook met de rest van de spullen, echter ik heb nooit die laptop in het huis van lijsterbesstraat 38 gezien, er is dus een mogelijkheid dat hij de laptop achterover heeft gedrukt, ik vroeg hem nog of hij de laptop had, x zei `ja, maar ik heb de laptop verkocht zei hij`, nou dat vind ik al niet kloppen, hij neemt dus eerst die laptop met mijn persoonlijke gegevens en verkoopt hem ook nog!, ik had hem gevraagt of hij de persoon aan wie die verkocht was een collega van hem, of ik die laptop nog even mocht zien en om mij persoonlijke gegevens te wissen, echter zei hij dat de collega hem helemaal niet meer kwijt wil. Ik heb het hier toen bij gelaten, echter paar dagen later tref ik x aan, beneden bij schuren / garages, hij zei dat hij morgen op een rommelmarkt ging staan en dus al druk bezig was met inpakken van de verkoop spullen, ik stond buiten zijn schuur, zijn hele schuur vol met `wat hij noemt verkoop spullen` en wat zag ik daar in de schuur staan, mijn laptop die hij zo genaamd had verkocht!!… wat een leugenaar dacht ik, heb verder niks ondernomen, maar ondertussen weet ik waar hij toe in staat is.
woningbouw had vrijdag al aangifte gedaan, ik kan geen aangifte doen omdat de pc mij wel is toe gewezen maar nog niet in mijn bezit was, legde de politie uit, diefstal met doel tot heling word dat voor hem vanuit de melding van woningbouw