Waar moet je voor de rechter verschijnen als je geen adres hebt?

Al iemand voor de rechter moet verschijnen, dan is dat normaal gesproken in de buurt van de woonplaats van de gedaagde. Maar wat als die persoon geen vaste woon/ verblijfplaats heeft en dus niet bij een gemeente is ingeschreven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Ze worden opgeroepen te verschijnen op de zitting door een advertentie in de krant
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je voor de rechter moet verschijnen dan moet dat in het arrondissement waar het strafbare feit gepleegd is. Dus als je in Maastricht woont en je hebt iets gepikt in Eindhoven, dan moet je in Den Bosch bij de rechter verschijnen. Want heEindhoven valt onder het arrondissement Den Bosch.
Zonder vaste woonplaats is het natuurlijk wat moeilijker. Dan hangt het vaak af of je genakkelijk vindbaar bent. Bv. zwervers zijn ook vaak zvwovp maar toch bekend bij politie. Dus het is vaak een kwestie van tijd.