Mag ik thuis destilleren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja dat mag. Er is een forum wat daar over gaat mischien iets voor je. Je mag thuis destileren maar niet zomaar verkopen trouwens.

"Thuis zelf alcohol destilleren is in bijna ieder land bij de wet verboden omdat de staat dan accijns misloopt. In Nederland is het in bezit hebben van een destilleerketel met een inhoud van meer dan 1 liter verboden. Wel is toegestaan om met een kleine destillatie-opstelling alcohol te scheiden van een gekochte fles sterkedrank. Hiermee kan dan b.v. likeur gemaakt worden". Verder verwijs ik graag naar het vorige antwoord en de bijgevoegde link.

In Nederland is het distilleren van alcohol verboden tenzij je een vergunning hebt! Toegevoegd na 1 minuut: http://www.levenvanhetland.nl/destilleren.htm

Heel simpel, nee het mag niet. En idd is het bezit zelfs verboden. Ook het eerste antwoord is onzin. Je kunt echter wel een vergunning aanvragen voor het voor handen hebben van een ketel. De vergunning is gratis. Het duurt wel een week of 6 voor je hem binnen hebt... Het formulier om een vergunning aan te vragen vind je op mijn site bij elke distilleerketel. Http://www.stookwinkel.nl Kom je er niet uit? Neem even contact op en ik help je er door heen. mvg, stookwinkel.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100