Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer kan je een schriftelijk beroep instellen?

Ik heb een boete gekregen, in de beschikking gaat het ook over mijn overtreding maar hij is aan de verkeerde geadresseerd: verkeerde voorletter.
moet ik de boete desondanks nog gewoon betalen of kan ik nu een schriftelijk beroep instellen bij de officier van justitie en kom ik er zo onderuit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
672

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

cjib kan best lastig zijn, ik zou in beroep gaan en aangeven dat jij niet degene bent die op de beschikking staat vermeld en derhalve niet wenst te betalen.
krijg je vanzelf een reactie.
Niet in beroep= altijd betalen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het heeft geen zin beroep aan te tekenen als er een vergissing is gemaakt met je voorletter. Dat heeft alleen zin als het niet duidelijk is dat het om jou gaat. En dat lijkt mij in dit geval best duidelijk.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt bel je de juridische afdeling.
Heb je die niet dan leg je de vraag voor aan Jurofoon. Ze vragen wel een redelijke vergoeding voor de behandeling van je vraag.
http://www.jurofoon.nl/juridische_hulp/uw_vraag.asp
Tenslotte kun je nog even een rechtsbijstandwinkel binnenlopen.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het jouw overtreding was maar de agent heeft gewoon een foutje gemaakt dan kun je er om die reden niet onderuit komen. Als jij het echt niet bent dan is het een ander verhaal natuurlijk. Je kunt altijd beroep indienen, maar of het zin heeft is een tweede.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt schriftelijk beroep instellen (op je beschikking staat het termijn waarbinnen je dit moet doen) maar wanneer duidelijk is dat het een type- of schrijffout is zul je geen kans maken om onder de boete uit te komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding