Als je als postbezorger een lekker band krijgt tijdens werktijd kan je die dan vergoed krijgen door de werkgever?

De binnenband is denk ik niet te plakken en was best duur omdat het een extra dikke band was. Maar nu is die lek en ik denk dat als ik niet 2 zware tassen aan mijn fiets had zitten dat die dan nooit lek was gegaan.

De vraag is of ik in het recht sta als ik het de werkgever wil laten betalen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Het beste antwoord

kijk, ik werk bij Netwerk VSP, folder verspreiding. Ik krijg standaard €5,34. Dat is mijn standaard vergoeding. Hoe grote je wijk, hoe meer je krijgt. Omdat je dan meer moeite of meer moet fietsen. Je krijgt daarbij nog gewicht toeslag. Dat verschilt. Hoe meer folders er in één zo'n pakketje zit, hoe zwaarder en hoe meer je krijgt. Die €5,34 is eigenlijk je kosten voor bijv. een lekke band, of een stukkende rem. Enz. Enz.

Dus je kan niet je werkgever in recht stellen dat hij of zij die lekke band moet betalen. Die gewicht toeslag is voor jezelf en die € 5,34 is ook wel voor jezelf en voor je fiets onderhouden enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dit wordt erg moeilijk je moet kunnen bewijzen dat je band lek is gegaan terwijl jij je werkzaamheden veirichtte voor je werkgever want als ik met mijn auto naar het werk ga en ik rij hem op 1 of andere manier kapot kan ik moeiliijk zeggen ik wil een vergoeding want als ik niet naar me werk was gegaan was het niet gebeurd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je bent zelf verantwoordelijk voor een goede fiets. De zware tassen? die heb je bijna altijd als postbezorger dat weet je voor je begint als bezorger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je krijgt als het goed is fietsvergoeding (eens per 3 maanden dacht ik). Je word geacht daarvan al fietsonderhoud te kunnen betalen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee die krijg ik niet, daar zal ik dan eens naar vragen.