Kan ik schade verhalen op de NS omdat mijn studenten OV het niet meer doet?

Vandaag kwam ik erachter dat mijn pas niet meer werkt en ik niet meer vrij kan reizen. Ik heb het pasje opgestuurd. Ze zeggen dat het 2 weken duurt, maar ondertussen moet ik kosten maken. Kan ik deze vergoed krijgen, want het is niet mijn schuld dat de kaart defect is.

12 jaar geleden
in: Wetgeving
Drepolli
12 jaar geleden
Hij ziet het reisproduct niet en ik ben ook bij zo'n apparaat en daar herkende hij het pasje helemaal niet. Echter heb ik het pasje opgestuurd.
Drepolli
12 jaar geleden
Btw ik heb er niet voor gekozen om zo'n kaart met een gevoelige chip in te voeren en het pasje is niet gebroken oid. Dus ik kan er helemaal niks mee gedaan hebben.
Drepolli
12 jaar geleden
Nee maar ik heb wel een iPod touch en een LG Cookie plus :)

Het beste antwoord

Maak je maar niet druk, je kan de opgelopen onkosten terug declareren. Ik ben hem namelijk ook al een keer verloren. Je kan ook naar de IB groep bellen en om een tijdelijke OV-kaart vragen deze ontvang je binnen 2 werkdagen, de callcenter medewerkers beginnen hier niet zelf over omdat het erg veel administratieve moeite kost denk ik.

(de link verwijst naar de ''veelgestelde vragen'' pagina op de ov-chipkaart site hier vind je ook informatie met betrekking tot je geld terug declareren.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dit kan, dan moet je contact opnemen met de ov klantenservice en de ns klantenservice, zij geven je verdere instructies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een defecte kaart gehad. Toen ik hier werk van wou maken zeiden ze dat het aan de gebruiker lag en moest ik zelfs aanschafprijs betalen. Je kan het proberen maar vraag me af of het 100% zeker lukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had hem nog maar een maand en zat altijd netjes in mijn portemonnee bij de rest van de pasjes.
Drepolli
12 jaar geleden
Wat triest is de NS toch, ik snap echt niet dat ze dat zomaar mogen.
Je kunt alle kosten die je maakt in de tussentijd declareren, mits je bonnetjes enz opstuurt. Het kost wat moeite, maar je kunt het dus wel declareren.