Kan ik schade verhalen op de NS omdat mijn studenten OV het niet meer doet?

Vandaag kwam ik erachter dat mijn pas niet meer werkt en ik niet meer vrij kan reizen. Ik heb het pasje opgestuurd. Ze zeggen dat het 2 weken duurt, maar ondertussen moet ik kosten maken. Kan ik deze vergoed krijgen, want het is niet mijn schuld dat de kaart defect is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Maak je maar niet druk, je kan de opgelopen onkosten terug declareren. Ik ben hem namelijk ook al een keer verloren. Je kan ook naar de IB groep bellen en om een tijdelijke OV-kaart vragen deze ontvang je binnen 2 werkdagen, de callcenter medewerkers beginnen hier niet zelf over omdat het erg veel administratieve moeite kost denk ik. (de link verwijst naar de ''veelgestelde vragen'' pagina op de ov-chipkaart site hier vind je ook informatie met betrekking tot je geld terug declareren.)

Bronnen:
http://www.studentenreisproduct.nl/veelges...

Ja dit kan, dan moet je contact opnemen met de ov klantenservice en de ns klantenservice, zij geven je verdere instructies.

Ik heb ook een defecte kaart gehad. Toen ik hier werk van wou maken zeiden ze dat het aan de gebruiker lag en moest ik zelfs aanschafprijs betalen. Je kan het proberen maar vraag me af of het 100% zeker lukt.

Je kunt alle kosten die je maakt in de tussentijd declareren, mits je bonnetjes enz opstuurt. Het kost wat moeite, maar je kunt het dus wel declareren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100