Op mobiel de app Policelight. Strafbaar als ik deze gebruik bij een ongeval / pech?

Op mijn mobiel heb ik de app Policelight. Zoals de naam al doet vermoeden, doet deze app niets meer en niets minder dan je scherm blauw laten knipperen. Zo wordt als het ware een politievoertuig nagebootst.

Stel dat ik langs de weg kom te staan met een ongeval of pech, of ik bied iemand hulp aan. Ter beveiliging zet ik mijn mobiel op mijn hoedenplank met het programma aan. Het opkomende verkeer ziet dus een blauwe lamp knipperen en wordt geattendeerd op een gevaarlijke situatie. Is dit dit strafbaar?

Zou het antwoord anders zijn als het scherm oranje zou knipperen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Nee blauwe optische signalen mag niet en is strafbaar !

Er staat een boete op en de politie kan zelfs het apparaat waar de blauwe signalen uit komen inbeslag nemen!!

Oranje mag wel maar ik denk dat er meer licht uit je knipperlichten. Komen dan uit je telefoon

Dus niet echt nuttig