Wat gebeurt er met die Rotterdamse agente en agent die die man tussen zijn benen trapt en slaan?

Toegevoegd na 1 uur:
Erg gemeen en mensonterend iemand zo te trappen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De Rijksrecherche zal een onderzoek uitvoeren en als de getrapte man geen agressief gedrag heeft vertoont die het trappen door de agente rechtvaardigt (proportioneel geweld heet dat) dan zal deze agente vermoedelijk ontslagen worden. Dit gedrag schaadt immers het imago van de politie en vereist een keiharde tegenmaatregel.

Er komt eerst een onderzoek naar wat er exact gebeurt is, dan pas kan er duidelijk worden wat het voor de agenten gaat betekenen.

Doordat er bewijs is op film !! zal de rechter hopelijk een voorbeeld stellen zodat andere agenten het niet in hun hoofd halen ontslag dus hoop ik Helaas worden 95% van de politie agenten die wel hun werk naar behoren doen hier ook op aangekeken Jammer maar het zijn voornamelijk agenten in grote steden die blijkbaar niet geschikt zijn voor hun werk

Allereerst zal door het betreffende Korps een onderzoek worden ingesteld, en eventueel ook door de Rijksrecherche. Politieagenten mogen volgens art. 2 Politiewet slechts handelen naar de bevoegdheden die zij hebben. Een bevoegdheid tot het gebruik van geweld bestaat alleen als dit nodig was ter zelfbescherming of handhaving van de openbare orde. Uit dat filmpje bleek mij niet dat de man zich agressief opstelde of (vuur-)wapengevaarlijk was. Er was, voorzover ik kon beoordelen, dus geen enkele reden de man zo te benaderen. Als blijkt dat de politieagente disproportioneel heeft gehandeld kan zij bestraft worden dmv bijvoorbeeld ontslag of non-actiefstelling.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100