Wat gebeurt er met die Rotterdamse agente en agent die die man tussen zijn benen trapt en slaan?

Toegevoegd na 1 uur:
Erg gemeen en mensonterend iemand zo te trappen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

De Rijksrecherche zal een onderzoek uitvoeren en als de getrapte man geen agressief gedrag heeft vertoont die het trappen door de agente rechtvaardigt (proportioneel geweld heet dat) dan zal deze agente vermoedelijk ontslagen worden. Dit gedrag schaadt immers het imago van de politie en vereist een keiharde tegenmaatregel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laten we het hopen.

Andere antwoorden (3)

Er komt eerst een onderzoek naar wat er exact gebeurt is, dan pas kan er duidelijk worden wat het voor de agenten gaat betekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
walter
11 jaar geleden
Precies. http://www.nu.nl/binnenland/2839064/politie-onderzoekt-filmpje-schoppende-agente.html De politie Rotterdam-Rijnmond onderzoekt een filmpje op internet waarop te zien is hoe een politieagente een man meerdere keren schopt.
...
Bij het onderzoek naar de aanhouding en het gebruikte geweld wordt met alle betrokken partijen gesproken. ''Inclusief de verdachte'', zei de politiewoordvoerster. Onbekend is hoe lang het onderzoek gaat duren. ''We hopen het zo snel mogelijk af te ronden.’’
...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is duidelijk excessief geweld gebruikt daar kunnen ze niet omheen. Als we de objectieve waarnemers mogen geloven nog veel meer dan we op het filmpje zien. Uberhaupt erg gemeen en mensonterend iemand die hoewel onder invloed (en dus kwetsbaar) op deze manier
in zijn kruis te schoppen. En als de man inkrimpt nog na te schoppen. Ik hoop dat deze agente keihard word aangepakt!
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
wat er gebeurd is voordat er begonnen werd met filmen weten we niet. laten we geen overhaaste conclusies trekken!
Doordat er bewijs is op film !!

zal de rechter hopelijk een voorbeeld stellen zodat andere agenten het niet in hun hoofd halen

ontslag dus hoop ik

Helaas worden 95% van de politie agenten die wel hun werk naar behoren doen hier ook op aangekeken

Jammer maar het zijn voornamelijk agenten in grote steden die blijkbaar niet geschikt zijn voor hun werk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allereerst zal door het betreffende Korps een onderzoek worden ingesteld, en eventueel ook door de Rijksrecherche.

Politieagenten mogen volgens art. 2 Politiewet slechts handelen naar de bevoegdheden die zij hebben. Een bevoegdheid tot het gebruik van geweld bestaat alleen als dit nodig was ter zelfbescherming of handhaving van de openbare orde.

Uit dat filmpje bleek mij niet dat de man zich agressief opstelde of (vuur-)wapengevaarlijk was. Er was, voorzover ik kon beoordelen, dus geen enkele reden de man zo te benaderen.

Als blijkt dat de politieagente disproportioneel heeft gehandeld kan zij bestraft worden dmv bijvoorbeeld ontslag of non-actiefstelling.