hoe legitimeert iemand met een boerka zich?

Van iemand met een Boerka aan kan ik niet eens zien of het een man of vrouw is. Hoe legitimeren zij zich op plekken en momenten waar dat nodig is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
3K

Antwoorden (3)

Men moet het gelaat tonen tijdens het moment van controle van het paspoort of id kaart...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het een keer gezien op een vliegveld bij paspoortcontrole moest de vrouw het textiel voor haar gezicht halen en haar gezicht tonen aan de douanier.
iemand met gezichtsverhullende kleding moet toch voldoen aan de identificatieplicht! Je bent dus verplicht je gezicht te laten zien als de politie vraagt om identificatie.
Wanneer hiertegen grote bezwaren zijn van deze persoon, moet deze mee naar het politiebureau.
Ophet bureau doet een agente de cotrole bij vrouwen.
Je mag ook niet met een boerka op een paspoortfoto of op een vreemdelingendocument staan.
amc
11 jaar geleden
Zoiezo is er in Nederland een zogeheten boerkaverbod. Dus als je die draagt kun je een boete krijg en zelf worden aangehouden. Maar mocht je je gelaat niet willen tonen bij het verzoek van een agent om je ID te laten zien dan kan er worden besloten om je mee te nemen naar het bureau om daar je Identiteit te achter halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is NOG geen boerkaverbod.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er geld een aparte wet die valt onder artikel 284 van het Wetboek van Strafrecht over wederrechtelijk dwingen in het algemeen. Daarin staat onder andere dat je je gezicht op openbare plekken niet mag bedekken. Dit word niet het boerkaverbod genoemd maar het valt er wel onder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Secondwar: Nee, dat heb je niet goed begrepen. Wat onder artikel 284 valt, is het "wederrechtelijk dwingen" om iemand een boerka te laten dragen. Er is GEEN boerkaverbod in Nederland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor 't geval je verder wilt argumenteren, lees eerst eens de tekst van artikel 284: Artikel 284 1 Met gevangenisstraf van ten hoogste negen maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:
1 hij die een ander door geweld of enige andere feitelijkheid of door bedreiging met geweld of enige andere feitelijkheid, gericht hetzij tegen die ander hetzij tegen derden, wederrechtelijk dwingt iets te doen, niet te doen of te dulden;
2 hij die een ander door bedreiging met smaad of smaadschrift dwingt iets te doen, niet te doen of te dulden. 2 In het geval onder 2° omschreven wordt het misdrijf niet vervolgd dan op klacht van hem tegen wie het gepleegd is.