Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je aanklacht indienen tegen arts voor bepaalde actie? (lees hieronder)

Ik bezocht de spoedafeling voor angstklachten toen de arts tijdens de controle zijn hand op mijn buik plaatste en wrijvend erover vroeg mij of mijn ingewanden probleemloos waren.

Ik voelde mij nogal geschonden al zijn we allebei mannen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
524

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Da arts kan veel voelen aan je buik. Het hoort bij het onderzoek. Waarschijnlijk probeerde hij je spierspanning (van de buikspieren) te voelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen u kunt hiervoor geen klacht neerleggen tegen de arts.

De arts is verplicht u grondig te onderzoeken naar aanleiding van de klachten die u hebt.

Onderzoekt de arts u onvoldoende kan de arts nadien aangesproken worden wegens het negeren van klachten.

Als u zich geschonden voelt door een professionele handeling van een arts is het mogelijk noodzakelijk dat er iets anders speelt dan dat de arts een verkeerde handeling zou hebben uitgevoerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het feit dat jullie allebei mannen zijn, doet niet ter zake.
De arts moet een zorgvuldig onderzoek doen, maar het zou wel zo netjes zijn als hij eerst zou hebben gezegd: "Ik wil nu om die en die reden uw buik voelen."
Onbeleefdheid is niet strafbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding