Mag je steigerplanken zomaar meenemen van de stoep?

Bij ons om de hoek staat er een steiger van 30 meter lang. Hier omheen liggen vele steigerplanken maar niets is omheind, afgezet of iets

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (5)

Alles is wel van iemand al lijkt het soms niet zo...blijf er van af, of als je het meeneemt laat dan iets achter waaraan de eigenaar kan zien waar z'n spullen gebleven zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, want ze zijn niet van jou.
Net zoals je een fiets die niet op slot staat niet mag meenemen omdat die niet van jou is.
Wat niet van jou is laat je staan ; zeker als zo duidelijk is dat het ergens bij hoort - namelijk de steiger een par meter verderop. Ze zijn gewoon onderdeel van de steiger, ook al liggen ze er even niet op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Nee dat mag niet.Je mag nooit zomaar spullen meenemen die geen eigendom van je zijn.
İn dit geval kun je redelijkerwijs aannemen dat de steigerplanken bij de steiger horen ,en dat er waarschijnlijk nog een omheining zal komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
beste wslyyy, alleen al het feit dat je het 'steigerplanken' noemt, houdt in dat je weet waar het bij hoort !
vraag 1 is de steiger van jou
vraag 2 zo nee, waarom zouden de planken dan wel van/voor jou zijn ?
vraag 3 redeneer jij altijd zo "niets is omheind, afgezet of iets"?

antwoord nee dat mag je niet, ze zijn eigendom van het bedrijf dat de steiger daar neer gezet heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk mag dit niet, maar als je vermoed dat het voor de huidige eigenaar (aannemer of bewoner) afval is/gaat zijn kun je natuurlijk wel contact met hen op proberen te nemen.
Meestal zijn ze daar juist blij mee want het scheelt afvoeren van afval, wat best prijzig kan zijn.