Woon in belgie en heb een dagvaarding ontvangen dat ik binnen een maand mijn huis moet verlaten, wat moet ik hieraan doen en waar kan ik terecht????

De huurdersbond kan mij niet verder helpen omdat zij geen juridisch advies verlenen, het justitiehuis heeft pas woensdag een advocaat die advies kan verlenen.
Ik heb vorige week ook al een vakantie geboekt zonder annuleringsverzekering dus misschien ben ik nog van plan om te gaan of niet..... Voor pro deo kom ik ook niet in aanmerking omdat er twee inkomens zijn.

Ik ben helemaal hopeloos en weet absoluut niet waar ik nu terecht kan voor hulp of wat ik nu moet ondernemen.
Kan iemand mij hierbij helpen alsjeblieft????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Bel de gemeente en vraag met spoed schuldsanering aan. Ik heb in dezelfde situatie gezeten en de schuldsanering is mijn redding geweest! Dus bel nu gelijk de gemeente leg je verhaal uit en zeg duidelijk dat je met spoed! Schuldsanering wilt aanvragen en vertel daarbij je verhaal. Dat is de enige manier om in je huis te blijven. Of je moet op de dag van je ontruiming voor 09.00 uur het volledige achterstandige bedrag betalen aan het incassobureau. Succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is trouwens niet leuk; het idee dat iemand anders jou geldzaken regelt. En dat de post in je brievenbus al is opengemaakt. Maar geloof me! Het is zo'n opluchting dat het voor je geregeld word en dat je er zelf geen omkijk naar hebt. Je krijgt een bepaald bedrag per week voor boodschappen. Ik heb bijv. 10 euro per dag te besteden en de rest gaat naar mijn schuld en vaste lasten. In het begin ben je boos dat je niks kan doen.. Maar als je wat verder bent krijg je er lol in om alles low budget te doen. En je zelf geen omkijk hebt naar al je rekeningen etc
Neem zo snel mogelijk contact op met het Openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn in je gemeente of stad.
Zij kunnen je verder helpen.