er is een kei door mijn voorkamer raam gegooid terwijl wij zichtbaar aanwezig waren in de woonkamer, hoe wordt deze daad gekwalificeerd? strafmaat?

na een melding van mijn kant bij meldkamer politie over burenoverlast die ook een kijkje bij de buren is gaan nemen , heeft vrijwel zeker een van de aanwezige vrienden een kei door mijn raam gegooid ( dubbel glas )terwijl wij zichtbaar aanwezig waren in de kamer. 10 minuten voor die tijd heb ik een van die vrienden naar buiten zien komen en voor mijn woning heen en weer zien lopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoiets zou in het ergste geval een poging tot (zware) mishandeling kunnen zijn. Ik neem aan dat je direct de politie weer hebt gebeld, en de steen en ruit zo laat tot de politie langs is geweest?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja meteen 112, er is doelbewust ( met opzet ) vanuit frustratie? gegooid met de wetenschap dat ik, zoon 9 en vriendin zichtbaar in de kamer zaten, genoemde vriendin bukte vanaf de bank om een tijdschrift op te rapen, had glas in haar haar zitten....anders had ze hem op haar hoofd gehad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop voor je dat ze vingerafdrukken op de steen kunnen constateren en de daders zullen pakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op een steen zijn geen vingerafdrukken te vinden volgens de agenten. De agenten hadden al een verdachte op het oog die tijdens een eerder huisbezoek bij de buren nogal heftig reageerde op de aanwezigheid van de politie
Kristal
11 jaar geleden
Nee, die vingerafdrukken kan je niet overal af halen helaas.
Ik weet ook het antwoord op je vraag niet,
maar sterkte alle drie, het is een schokkende ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vingerafdrukken niet, maar zijn ze wel langs geweest om de situatie op te nemen? Volgens mij kun je uit de plaats van de steen wel afleiden of het alleen om vandalisme/vernieling van jouw eigendom gaat, of om een poging tot mishandeling. Persoonlijk vind ik dit wel heftiger dan alleen vandalisme: ook bij niet bewust mikken kunnen er gewonden vallen in zo'n situatie. Politie heeft dus een verdachte op het oog? Hebben ze daar al actie op ondernomen? Heftig verhaal hoor, je zult wel flink de schrik te pakken hebben.. sterkte met alles!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Agent vanmiddag met aangifte... Feit; vernieling aan object
Ik heb deze noemer ( stomverbaasd als ik was ) geweigerd, en zal worden voorgelegd aan de hulp officier van justitie Slachtofferhulp begreep niets van deze kwalificatie en drongen aan en gaan ondersteunen om
poging tot zwaar geweld / doodslag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
poging tot zwaar ' geweld' moet zijn ' mishandeling'

Antwoorden (2)

vernieling.

eventueel poging zware mishandeling. maar het is afhankelijk van de omstandigheden, of dat hard gemaakt kan worden.

poging lichte mishandeling bestaat niet voor de wet.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Gewoon vandalisme. Eikels zeg!