Ik heb een brief voor mijn ex van de deurwaarder, hoe moet ik deze terugsturen, aangezien hij in Londen woont?

Ik ga natuurlijk deze brief terugsturen, met de mededeling dat hij in Londen woont. Hoe moet ik dat doen? Ik had het volgende bedacht, maar wat is het beste? Misschien is er een betere optie?

- op de envelop zelf schrijven dat hij niet woonachtig is op dit adres, met de mededeling waar hij woont, en terugsturen naar de deurwaarder. -- Maar met het risico dat het verkeerd begrepen wordt en dat het alsnog gestuurd wordt naar Londen, ipv naar de deurwaarder.

- uit de envelop halen, en naar mijn ex sturen, met het risico dat de deurwaarder alle brieven alsnog naar mij gaat sturen.

- uit de envelop halen, met een brief erbij dat hij in Londen woont, en terug sturen naar de deurwaarder.

Wat is het beste om te doen? Of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Terugsturen naar deurwaarder met de tekst: verhuisd als je niet wil dat je ex die brief (snel) krijgt of doorsturen naar je ex in Londen als je wel wil dat je ex die brief (snel) krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je ex staat neem ik aan niet meer op jou adres ingeschreven!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, al jaren niet meer. Hij is officieel ook niet meer woonachtig in Nederland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom komen ze dan bij jou?
hebben ze niet eerst gekeken bij de gemeente dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
blijkbaar denken ze (de schuldeiser, niet de deurwaarder) dat ie nog hier woont... iets anders kan ik niet verzinnen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maandag direct bellen, doorgeven dat hij niet meer op jouw adres woont, zeggen dat je de brief 'retour' stuurt maar misschien ook handig om zeker te weten dat het niet ook jou aangaat, gezamenlijke aankoop/ verantwoordelijkheid en dus de inhoud vragen (zeker weten is toch fijn voor je zelf).
Als je zeker wilt maken dat ze (deurwaarderskantoor) hier nooit op terug kunnen komen, dan ook nog een brief/mail sturen met daarin: n.a.v. ons telefoongesprek van vandaag bevestig ik u hierbij dat a) ik de brief retourneer die op ... mei 2012 op mijn adres bezorgd werd, b) ik van u hoorde dat deze brief voor mijn ex dhr ........ bestemd is en inhoudelijk dus niet voor mij !
Dit soort bevestigingen werkt meestal wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vergat ik : NIET de envelop open maken = BRIEFGEHEIM !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
aha! @jodokus52 dank je wel! zal dat meteen doen, maandag!

Het beste antwoord

Ja helaas zie je iets over het hoofd.

Als het een schuld betreft uit de periode dat jullie een relatie hadden ben jij er ook aansprakelijk voor, ik ga er van uit dat jullie officieel een relatie hadden die door de wet erkend is.

Neem contact op met de deurwaarder voor dat je in hele grote problemen komt.

Toegevoegd na 17 uur:
Naar aanleiding van de reactie:

Dan hoop ik dat je vriend zich officieel heeft uitlaten schrijven bij de gemeente, de deurwaarder kan anders komen om op de inboedel beslag te leggen.

Blijft het advies staan dat het beste is om contact op te nemen met de deurwaarder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
we woonden samen, maar meer ook niet, niets officieels (persoonlijke keuze vanwege omstandigheden). Voor de wet waren we allebei twee "losse" personen. Hij komt in de problemen, ik niet uiteindelijk.

Andere antwoorden (3)

Eerste optie is de beste.
Gewoon retour afzender en indien mogelijk het juiste adres toevoegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou bellen naar de deurwaarder, uitleggen dat hij in Londen woont en vragen wat je met de brief moet. Niet openen, hij is niet voor jou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk heb je gelijk en mag je post niet openen van iemand anders, dit las ik na mijn antwoord....bellen kan ook natuurlijk. + die ik helaas nog niet kan geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou niet eens bellen.
Je hoeft het werk van die deurwaarder niet te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt kans dat de deurwaarder spullen uit je huis haalt om te verkopen als je niet thuis bent. Ik zou dus maar duidelijk aangeven dat hij niet meer op jouw adres woont en het niet zijn spullen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee vdijken, dat gebeurt niet, niet in Nederland.
Niet openen!
De brief is niet voor jou, dus lekker dicht laten.

Niet doorsturen!
Dan weet die deurwaarder nog niet dat ie verhuisd is.

Niet het Londense adres noemen.
Dat is inderdaad vragen om verkeerde bezorgen.

Je streept het adres door.
Zet op de envelop: retour afzender.
Geadresseerde verhuisd. {met evt. Londen tussen haakjes, maar geen adres}

Verder is het niet jouw verantwoordelijkheid.

Die deurwaarder kan dan alsnog contact opnemen voor het juiste adres.
Maar jij hoeft niet meer te doen dan nodig is.