Krijg je subsidie van de gemeente als je ouders uitkering krijgen en niet genoeg geld hebben om buitenlandse schoolreis te betalen?

Ik wil heel graag met mijn klasgenoten naar Frankrijk op Schoolreis maar mijn ouders kunnen dat niet betalen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het zou kunnen dat de bijzondere bijstand hier bij kan helpen, informeer bij de sociale dienst. Een 2de optie is proberen via stichting leergeld, deze stichting helpt jongeren tot 18 jaar die door financiele omstandigheden thuis niet aan activiteiten zoals sportclub of schoolkampen mee kunnen doen. een 3de optie is : bijbaan en het zelf verdienen (maar misschien heb je die al)

Bronnen:
http://www.leergeld.nl/

Sorry, ik ben een tijd niet op GV geweest, zie niet waar het al gegeven antwoord staat. Je ouders kunnen bijzondere bijstand aanvragen bij de gemeente. Hoe noodzakelijker de reis voor jouw opleiding is, des te meer kans dat ze die bij. bijstand krijgen. Misschien kan je meegaan voor een gesprek met de medewerker van de SD, als je ouders dat willen.

Je kunt via maatschappelijkwerk een fonds aanvragen. Dit kan via een fondsenboek. Fondsenboek kan je in de bibliotheek vinden. De maatschappelijkwerker kan je verder helpen.

Je kunt ook bij de schoolleiding navraag doen. In vele gevallen hebben de scholen daar een fonds voor.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100