Als je in een huurwoning door de waterleiding boort. Wie is er dan verantwoordelijk voor de kosten.?

Je doet dit natuurlijk nooit expres.
Maar bij ons loopt in de keukenmuur een waterleiding naar de geiser.
Hoe moet ik weten welke route deze waterleiding volgt.?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
4.1K

Het beste antwoord

Degene die de boor in handen had. Ik heb hetzelfde gehad met een gasleiding, bij klussen rondom een verhuizing. Ik was het niet, dus de WA van mijn klusser heeft het vergoed. Ik geloof dat de woningbouwvereniging niet eens in beeld is geweest, als het maar door een deskundige gerepareerd wordt, is het OK. Maar de woningbouw zal je wel kunnen wijzen op een bedrijf dat je verder zou kunnen helpen.

Om te weten hoe de leidingen lopen, kun je soms via de bouwtekeningen al heel veel wijzer worden. En verder zijn er inderdaad speciale apparaatjes voor om dit te peilen. En als het mis gaat, is het pech. Tenzij het misgaat tijdens werkzaamheden die door de woningbouwvereniging worden uitgevoerd, maar als je zelf klust, is het je eigen verantwoordelijkheid als het misgaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, heel vervelend, maar je bent de sigaar. En zo'n apparaatje kun je voor een paar tientjes kopen bij de bouwmarkt. Het heeft ons ook 2 'spuiters' in onze jaren dertig koopwoning gekost voordat we er van overtuigd waren dat we zo'n ding nodig hadden.

Andere antwoorden (2)

Je hebt apparaatjes om dat te testen (in de bouwmarkt)
En ja, jij bent verantwoordelijk voor de kosten van de reparatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar zul je zelf voor opdraaien,Eef. Er bestaat wel apparatuur, waarmee leidingen in de muur kunt op sporen.