heb ik een bouwvergunning nodig om een trap te laten bouwen?

Het gaat om een normale, vaste trap naar zolder ter vervanging van een vlizotrap. De woningbouw heeft al toestemming gegeven. Moet ik dan toch ook nog een vergunning bij de gemeente aanvragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
5.7K

Het beste antwoord

Nee hoor. Als je al een vlizotrap hebt, dan heb je ook al een trapgat, en betreft het gewoon een verbouwing binnenshuis, waar je geen vergunning voor nodig hebt.

Je hebt pas een "omgevingsvergunning" nodig, als je gaat hakken in draagmuren, en/of je door de bouw van die vaste trap je huis wilt splitsen in 2 verschillende woonruimtes.

Bovendien geeft de woningbouw je toestemming, en je kunt je er rustig vanuit gaan, dat zij heus wel weten waar je een vergunning voor nodig hebt. Die toestemming zal echt wel ergens op gebaseerd zijn.

Wil je helemaal zeker zijn, google dan eens op een willekeurig gemeente, en zoek de link "omgevingsvergunning". Bij heel veel gemeentes staat het allemaal helder uitgelegd, onder "omgevingsvergunning nodig of niet?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is alleen maar een verbetering van het huis waar de woningbouwvereniging niet meer voor hoeft te dokken. tuurlijk zijn ze het ermee eens.;-) + voor het antwoord.