Op 1 januari 2012 gaat de nieuwe wet van kracht om stilzwijgend verlengen tegen te gaan.

Geld dat dan direct? Mag je dan als de wet ingaat gelijk beginnen met opzeggen, of moet je eerst je jaarabonnement die je een paar maanden eerder bent aangegaan een heel jaar uitzitten?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik zie dat ik in de war was met dat je je makkelijker kon overstappen en dat ze willen je geen jaarabonnementen mag afsluiten, maar gewoon per maand kon opzeggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

ja die moet je uitzitten, want stilzwijgend verlengen is wat anders dan een jaarcontract hebben.. je jaar contract heb je voor een jaar, alleen met stilzwijgend verlengen zouden ze hem gewoon doorlaten lopen na een jaar zonder dat je dat gevraagd word of nogmaals hebt getekend etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor alle "contracten" afgesloten onder de nieuwe wetgeving... Ofwel alle contracten vanaf dan of die vanaf dan aan verlenging toe zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal gaan gelden voor verlengingen die vanaf dat moment gaan plaatsvinden, dus niet met terugwerkende kracht, maar voor contracten die eerder zijn aangegaan en nieuwe contracten... Automatische verlengingen zijn voornamelijk op jaarbasis he, dus geen maandelijkse contracten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Abonnementen die in 2011 met max 12 mnd zijn verlengd zijn rechtmatig verlengd en mogen in 2012 'uitrollen'. De nieuwe wet geldt alleen voor abonnementen die op of na 1-1-2012 stilzeijgend worden voortgezet.