Zijn ze bij Hyves niet verplicht om een duidelijk contactadres te vermelden, of kijk ik zelf niet goed?

Als eigenaar van een webshop ben ik zelf wettelijk verplicht om een normaal contactadres duidelijk in mijn webshop te vermelden. Dus niet ergens verstopt of alleen FAQ en als je het dan niet kunt vinden: Jammer dan.
Men moet een degelijk adres hebben, hetzij telefoon, adres, of emailadres waar men je kan bereiken in geval van vragen en/of opmerkingen, en dit moet makkelijk te vinden zijn.

Nu kan ik mij sterk vergissen, maar ik kan op Hyves nergens zo'n dergelijk en duidelijk contactadres vinden. Ik vindt alleen maar FAQ/CONTACT, maar daar kan je alleen maar zoeken op trefwoorden, maar ik kan niets vinden over wanneer jouw vraag daar niet bij staat.

Kijk ik nu verkeerd, of kun je inmiddels werkelijk geen contact meer opnemen met de beheerders van Hyves? En zijn zij dit dan niet wettelijk verplicht om dit ergens duidelijk te vermelden? En zo nee, waarom dan niet?
Ik bedoel dan dat zij misschien onder een andere wet vallen ofzo?

Toegevoegd na 1 minuut:
Vraag is serieus bedoeld, dus niet om even mijn gal te spuwen over de nieuwe Hyves.

Toegevoegd na 45 minuten:
Zoiets wat hier ook onderaan de GV pagina staat bij Contact... Volgens mij is dat wettelijk verplicht toch?

Toegevoegd na 49 minuten:
Nogmaals edit, sorry. Maar als je hieronder op Contact doet dan heb je keuzes uit verschillende onderwerpen waarover je contact wilt. Staat jouw onderwerp er niet bij dan heb je (hier althans) helemaal onderaan de keus om persoonlijk contact op te nemen met een van de beheerders. Dat bedoel ik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee, ze zijn niet verplicht om een contactadres te vermelden.
De wet schrijft voor dat in ieder geval het KvK-nummer en handelsnaam wordt genoemd. Zo weet een klant met wie hij zaken doet. Worden deze 2 zaken niet genoemd , dan riskeert het bedrijf een boete en kan dat vervelende juridische gevolgen hebben voor bijvoorbeeld de aansprakelijkheid.
Ook moet de handelsnaam van de onderneming genoemd worden.
Het noemen van een vestigings- en correspondentieadres, en/of postcode en plaatsnaam is niet verplicht maar doorgaans wel handig.

Op de site van Hyves kun je bij de gebruiksvoorwaarden de handelsnaam, Starphone ltd, en het KvK nummer, 34204568 vinden. Daarmee voldoen zij dus aan hun wettelijke verplichtingen op dit gebied.

De adresgegevens van Starphone ltd te Amsterdam zijn via o.a. google eenvoudig te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is inderdaad niet verplicht om in te vullen bij je profielgegevens, heb het zelf ook niet ingevuld.