Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe worden siamese tweelingen geregistreerd?

Ik vroeg me af of siamese tweelingen apart geregistreerd werden of niet. En dan voornamelijk of het nog iets uit maakt wat ze delen, ik kan me voorstellen dat een siamese tweeling die een hoofd deelt maar als één persoon geregistreerd wordt maar een siamese tweeling die een nier deelt misschien wel als twee personen.

Wie weet hier het antwoord op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
826

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een Siamese tweeling met één hoofd bestaat niet. Dan is het geen tweeling.
Verder worden zij geregistreerd als individuën. Want het gaat immers om twee personen of ze nou een nier of een ruggengraat delen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Craniopagus (2%):[6] Fused skulls, but separate bodies. These twins can be conjoined at the back of the head, the front of the head, or the side of the head, but not on the face or the base of the skull.[7] Other less-common types of conjoined twins include: Cephalopagus: Two faces on opposite sides of a single, conjoined head; the upper portion of the body is fused while the bottom portions are separate. These twins generally cannot survive due to severe malformations of the brain. Also known as janiceps (after the two-faced god Janus) or syncephalus.[7] Synecephalus: One head with a single face but four ears, and two bodies.[7] Het bestaat dus wel...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding