Stel je hebt een ww uitkering en je werkt in een stichting en krijgt een vrijwilligersbijdrage van 5 euro per week. Moet je dit aangeven bij het uwv?

Zo ja, heeft dit gevolgen ?

12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Je moet toesteming te vragen om vrijwilligerswerk te doen (omdat je eigenlijk bezig zou moeten zijn met solliciteren) maar als je eenmaal toestemming hebt mag je zo'n bedrag wel houden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog meer info: U mag een onkostenvergoeding krijgen voor vrijwilligerswerk naast uw WW-uitkering. Bij een vaste vergoeding mag u maximaal € 45,- ontvangen. Ook mag u uw reiskosten vergoed krijgen. Krijgt u meer vergoed, dan hebt u volgens UWV inkomsten. Geef deze inkomsten op bij UWV. Dat doet u via uw werkbriefje. De kans bestaat dat UWV uw uitkering vervolgens aanpast.

Voor de vaste onkostenvergoeding geldt een maximum. U mag maximaal € 150,- per maand en maximaal € 1500,- per jaar vergoed krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het vrijwilligerswerk moet sowieso altijd gemeld worden bij de uitkerende instantie. ook als je het vrijwilligerswerk al deed, voordat je een uitkering kreeg.

vervolgens moet het vrijwilligerswerk aan een aantal criteria voldoen, wil het geen invloed hebben op de uitkering. voor de criteria zie de link.

als het vrijwilligerswerk voldoet aan de criteria, dan heeft de 5 euro die je per week er voor krijgt geen invloed op je uitkering. zie voor verdere info ook de link.
AlphaLimaSierra