blijft artiekel 14 wao de rest van mijn leven van toepassing.

Ik zit sinds 2002 in de wao ,sinds die dag is artiekel 14 toegepast,op grond van artiekel 14 van het dagloon wordt het dagloon van 69,34 verlaagt naar 34,80.ik voldeed niet aan de eis om bij 2 uitzendburo;s ingeschreven te staan (dit heb ik kunnen weerleggen)En ik zou niet actief gesolliciteerd te hebben.WAT en hoef veel actief is weet ik nog steeds niet .Ik word nu dus nogsteeds de helft gekort .de kans dat ik nog ooit beter word is zeer klein.weet iemand of er een wet bestaad dat ik weer een volledige uitkeering krijg .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Ik denk dat 't feit dat je dyslectisch bent (tenminste zo lijkt 't een beetje), mee kan spelen in de communicatie. Dus je zou misschien een rechtszaak willen aanspannen, zodat een advocaat de communicatie voor je kan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is moeilijk te beantwoorden zonder van de gehele situatie op de hoogte te zijn.

Artikel 14 gaat over de berekening van het dagloon. (dat is 1/261 deel van het loon dat de werknemer in de periode van één jaar ... verdiende).

Tot zover, met behulp van de informatie die ik hier in de vraag aantref ben je in 2002 afgekeurd en in de WAO terechtgekomen, omdat dat het geval is heeft men toen het dagloon berekend. Voorzover ik weet doet men dat over het jaar voorafgaand aan de ziekmelding, dan zou men in jouw geval dus naar je inkomen in 2000 hebben gekeken en daar een rekensom mee hebben gemaakt.

Wat je in de vraag ook schrijft lijkt meer op strafkorting, oftewel een maatregel, in verband met het vermeende niet actief solliciteren. Zo'n 'straf' is normaal gesproken een beslissing die vatbaar is voor bezwaar, beroep en in sommige gevallen hoger beroep / cassatie voorzover ik weet. Dit is echter wel aan strikte termijnen gebonden (terug te vinden in de algemene wet bestuursrecht op een paar uitzonderingen na). Als je er toen niet tegen in bezwaar bent gegaan is de kans nihil dat het je nu nog lukt.

Misschien is er een kleine kans dat je nu nog iets voor elkaar krijgt als het UWV of de uitvoeringsinstantie waar je toen bij hoorde grove fouten heeft gemaakt en je er nu pas van op de hoogte bent. Echter deze kans lijkt me minder groot tot niet bestaand omdat je natuurlijk al sinds toen wist dat je minder inkomen had.

Ik vrees het ergste, maar nee heb je en ja kun je heel soms krijgen, ga eens praten met een advocaat of bijvoorbeeld het juridisch loket (zie link):

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgens mij is het 1999 geweest trouwens, niet 2000, ik vergis me denk ik een jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad moeilijk om hier op grond van deze informatie iets zinnigs over te zeggen. Je bedoelt waarschijnlijk dat je wilt weten of je de rest van je leven van dit dagloon zult moeten leven en of je hier nog iets tegen kunt doen. Als ik jou was zou ik de situatie een keertje voorleggen bij het juridisch loket. Zij kunnen dan beoordelen of je de termijn van bezwaar indienen al hebt overschreden en wat je op dit moment kunt doen. Waarschijnlijk word je periodiek gekeurd, en in dat geval kun je gewoon weer opnieuw bezwaar indienen tegen het laatste besluit. Wat actief solliciteren in jouw situatie is dat weet ik ook niet, dat zou het UWV je meegedeeld moeten hebben. Je moet zoveel sollicitaties per maand doen, en aan de hand daarvan meten ze het. Maar het beste is om gewoon eens naar het juridisch loket te bellen.