Ik heb me aangemeld bij de Belastingdienst, maar waar kan ik mijn BTW nummer zien?

Ik zie nergens op de site (ik heb mijn inloggegevens) wat mijn btw-nummer is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Deze is ook niet op de site te vinden. Je krijgt je BTW-nummer eenmalig per brief. Je kan hem ook vinden op de Aangiftebrief omzetbelasting die vrijwel iedereen per kwartaal krijgt. Hij staat verborgen onder 'Aangiftenummer': het is het nummer tot en met de B01, de vier cijfers daarna horen er niet bij.

Is meestal je burgernummer met 01 erachter kijk even of hè dat zie staan

Het btw-nummer van een Nederlandse ondernemer bestaat uit veertien tekens. Het begint met de landcode NL, gevolgd door negen cijfers. Voor eenmanszaken is dit het sofinummer (met voorloopnullen). Daarachter staat nog een toevoeging, voor freelancers meestal B01. Het btw-identificatienummer hoort zonder punten te worden geschreven. Voorbeeld van een btw-identificatienummer: NL001234567B01 Het deel zonder de landcode en voorloopnullen wordt het omzetbelastingnummer of OB-nummer genoemd. Bijvoorbeeld: 1234567B01. Dit wordt in de praktijk vaak met punten geschreven: 1234.56.789.B.01

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100