3 maanden garantie op bak en motor... Tot hoever gaat dat? (Lees toevoeging.)

Op de auto die ik gekocht heb, zit 3 maanden garantie op motor en bak. (Daar is nu +/- de helft van voorbij.)
Het geval wil nu dat het schakelen stug is, en zo nu en dan helemaal niet lukt zonder 2x of indicenteel zelfs 3x aan te leggen. Alhoewel niet een verschrikkelijk probleem, kan dit gevaarlijk zijn bij het inhalen.

Mag ik verwachten dat dit onder de genoemde 3 maanden garantie zit? Wat zou een legale en geldige reden kunnen zijn voor de verkoper om reparatie onder garantie te weigeren?

De auto heeft zo'n 70.000 km. gelopen is 15 jaar oud. Maar m.i. moet dat allemaal niet veel uitmaken, als de afspraak is dat er 3 maanden garantie op zit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
4.5K

Antwoorden (3)

U kunt de garantie gewoon gebruiken, immers de schakeling hoort bij een goedlopende/functionerende motor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nu nog garantie op de versnellingsbak zit, zou ik nu al aangeven dat ie niet goed schakelt. Waarschijnlijk zijn je koppelingsplaten versleten en ben je binnenkort aan vervanging toe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zal de garantievoorwaarden moeten lezen. 3 maanden garantie op motor en bak spreekt voor zich. Als het probleem in de bak zit zou het onder de garantie moeten vallen. Verder bestaat er nog iets als conformiteit wat wil zeggen dat een product aan redelijke verwachtingen moet voldoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor het antwoord!
Ik geloof alleen dat ik nooit garantievoorwaarden op papier heb ontvangen... (Achteraf gezien misschien niet zo best.)