Kan ik stage lopen met behoud van WW ?

Ik zit sinds kort in de WW. Maar omdat ik niet stil wil zitten, dacht ik bij mezelf, kan ik stage lopen met behoud van WW. En ondertussen gewoon door solliciteren. Wat zijn hiervoor de richtlijnen ?

12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Het beste antwoord

Stage met behoud uitkering

Werklozen kunnen bij een werkgever drie maanden onbetaald stage lopen, met behoud van uitkering. Dat stelt minister De Geus voor in een wijziging van de Werkloosheidswet. Minister De Geus heeft dit voorstel half april 2004 aan de Tweede Kamer gestuurd als onderdeel van het wetsvoorstel vereenvoudiging sociale verzekeringswetten. Tot nu toe was bij wijze van experiment mogelijk dat werklozen drie maanden met behoud van uitkering op proef gaan werken bij een werkgever. Uit een evaluatie van de experimenten is gebleken dat het werken op proef een goede manier is om weer een baan te vinden.

Persbericht 13-03-2004

Dit wetsvoorstel is inmiddels beleid en je kunt dus gewoon stage lopen. Je bent wel verplicht dit te melden aan UWV anders riskeer je een boete van � 45. Je kunt gewoon jouw contactpersoon op de afdeling WW bellen om het door te geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.weethoehetzit.nl/situatie/1/ik-heb-een-uitkering/vraag/16/ik-heb-een-ww-uitkering/?gclid=CJD5y8Wgr64CFYFH3godrCoYQg