hoe veel auto 's mag ik schorsen? en verkopen met zonder handels platen(groene platen)?

Ik wil mijn in schrijven bij KvK als klein ondernemer hebben jullie tips A.u.b voor mijn bij voorbaat mijn dank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Antwoorden (4)

Je kan geen auto's zonder normaal kenteken verkopen niemand koopt een auto die geen normaal kenteken plaat heeft . Met groene platen verkopen kan ook niet. Dus auto's schorsen kan ook niet. De auto's moeten voorzien zijn van een nederlands geregistreerd kenteken en geldige kenteken papieren.
ronron1212
12 jaar geleden
Alleen particulieren (burgers) kunnen gebruikmaken van de RDW-dienst Schorsen online. Voor rechtspersonen, publiek rechtelijke rechtspersonen en kerken (PURK) is online schorsen (nog) niet mogelijk. Bij het online aanvragen, verlengen of opheffen van een schorsing gebruikt u uw DigiD om in te loggen. Vervolgens vraagt u digitaal een schorsing, een verlenging of opheffing voor het betreffende voertuig aan. Daarna betaalt u de kosten via iDeal, de online betaalomgeving van de eigen bank. Opheffen van een schorsing is gratis en gaat per direct in.

Dus als jij je als bedrijf - als rechtspersoon - laat inschrijven bij de KvK, dan kun je niet zo maar schorsen.

Lees hier alles over schorsen van een auto.

http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/schorsen/Pages/default.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een groene kentekenplaat kunt u helemaal niet verkopen die hoort bij de garagehouder.
Maar dat terzijde.

U kunt net zo veel auto's schorsen als u wilt.
Bedenk dan wel dat je er niet mee op de openbare weg mag komen.(dus ook niet parkeren)

U moet ze dus stallen op uw eigen terrein.
Dan moet u kijken of het bestemmingsplan dat toelaat.

Toegevoegd na 41 minuten:
Nog een kleine toelichting.
Op een huur of pacht terrein moet het ook in een bestemmingsplan opgenomen zijn.

Toegevoegd na 1 dag:
En welke kosten,wegenbelasting, en verzekering er bij een handelarenkenteken komen kijken kunt u op onderstaande link vinden.

http://www.sibon.nl/content/1055/download/clnt/1543_Handelaarskenteken.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wilt gaan handelen in auto's waarbij groene kentekenplaten wilt gaan gebruiken voor proefritten dien je bij het RDW ingeschreven te staan als handelaar in motorvoertuigen.

Als je van het RDW de officiële goedkeuring als handelaar hebt verkregen krijg je ook automatisch een inlogcode om motorvoertuigen op te nemen als handelsvoorraad.

Motorvoertuigen die opgenomen zij in het kentekenregistratie als handelsvoorraad zijn vrijgesteld van het betalen belastingen en hoeven niet verzekerd te zijn als bedoeld in het WVW, ze mogen dan alleen op de weg komen als ze voorzien zijn van de groene handelskenteken.