wie krijgt in beslag genome auto's?

ik las vanmorgen in de krant: "Na politie inval werd het exclusieve wagenpark van deze 'megaupload-bende' in beslag genomen" deze man woonde in Nieuw-Zeeland en is opgepakt d
oor de CIA. dus wie krijgt zijn auto's?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In Nederland worden in beslag genomen goederen opgeslagen bij Domeinen (dat is een opslagplaats van de Staat).
Deze goederen worden verkocht op openbare veilingen waar iederéén op kan bieden.
Die goederen mag niet eerst testen, je koopt ze dus op het oog, daar overéén komen nog opcenten.(zie link)
In dit geval gaat het om roerende goederen maar zo doen ze dat ook met onroerende goederen.
Ik neem aan dat dit in andere landen ook zo gaat.

Toegevoegd na 1 dag:
p.s. Onroerende goederen slaan ze daar natuurlijk niet op maar daar leggen ze beslag op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niemand krijgt die als ze in beslag genomen zijn worden ze verkocht en is het geld voor de staat.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de Staat van welk land krijgt het geld in dit geval?
ronron1212
12 jaar geleden
welk land is hij opgepakt waar is alles inbeslag genomen dat land krijgt het.
De auto's worden door het land of de staat in beslag genomen, uiteindelijk zullen deze auto's geveild worden. En zal dit meewegen in de straf (ligt er natuurlijk aan wat de auto's dan opleveren). Vaak is dit relatief weinig, dit gebeurt bijvoorbeeld ook bij failliesementen. Kijk maar op een website als www.bva-auctions.com (NL website).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland zouden deze auto's aangemerkt worden als, bij bewezen strafbare feiten, wederrechtelijk verkregen voordeel. Dat betekend dat de staat deze auto's per opbod kan verkopen.

Zijn ze om een andere reden in beslag genomen dan beslist een officier van justitie of rechter over het inbeslaggenomen goed.