Welke 'consequentie' ligt er op het 's nachts slapen in een bos in alleen een slaapzak op een matje?

Ik ben gek op de natuur en zou graag een keer in mijn eigen omgeving in een slaapzak willen slapen in een bos. Gewoon ergens op de grond tussen de bomen met niet meer dan een matje en een slaapzak. Puur voor de geluiden van de dieren in de nacht en de ervaring. Wat zou de consequentie zijn wanneer ik gesnapt wordt hierop? En hoe groot is die kans? Uiteraard blijft er geen troep achter enz. Ik woon op de Veluwe dus er is best wel uitgestrekt bos voorhanden.

Toegevoegd na 14 minuten:
Alvast bedankt voor de antwoorden. Ik bedoel meer juridische consequentie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou een hangmat kopen hiervoor. Anders krijg je last van beestjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
consequentie: natte rug, stijve spieren. een hangmat is een beter idee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongen of meisje? En hoe oud?
Het is namelijk best gevaarlijk... ;-(
Neem wel een dik matje mee, want de grond maakt je echt super koud.
teusvh
12 jaar geleden
Hoezo gevaarlijk? Ik lig liever 's nachts in het bos dan dat ik overdag door Rotterdam wandel, om maar een buitenplaats te noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nooit iets van gevaar in rotterdam gemerkt en heb er toch jaren gestudeerd en gewerkt. Maar het probleem lijkt mij vooral, muggen, mieren, krekels, vogels en andere beestjes die denken dat het gezellig is om met je te komen knuffelen. En hoe mooi je het bos en de nachtgeluiden ook vind, ik weet niet hoe lekker dat nog is als er een groep regenwormen in je slaapzak kruipt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het hooguit eng is. Een "gevaarlijk" iemand gaat heus wel ergens anders gevaarlijk doen. Ergens waar hij meer mensen tegen komt. Ik heb zelf een keertje in een hangmat in het bos geslapen. Wel mét slaapzak. Anders is het erg koud. -Kruip in je slaapzak
-hups naar je hangmat en spring er in. ;) Het was heerlijk.

Het beste antwoord

Je bedoelt of je daar een boete voor kunt krijgen?
Het zou wel heel erg toevallig zijn als de boswachter net langskomt, lijkt me. Ik kan geen garantie geven, maar het zou me zeer verbazen als je dan ook nog op de bon word geslingerd.
Neem je wel een goede slaapzak mee? Tegen een uur of 4 in de ochtend kan het best kil zijn.
teusvh
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon vragen aan de boswachter of dit een keertje mag. Zolang je geen tent opzet of eten klaarmaakt, lijkt me dit best mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik een keer gedaan,ik ben toen op mijn rug gebeten door een bosmier die ik de volgende ochtend in mijn slaapzak zag liggen.
Zo'n monster van een mier had ik nog nooit gezien,zo'n bult ook niet trouwens.