Komen alle uitspraken op de site van de betreffende rechtbank te staan?

Of is dat alleen bij openbare rechtszaken? En wordt daar alleen de uitspraak gemeld, of ook het verloop van de hoorzitting zelf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Nee, niet alles komt erop te staan.

De uitsprakendatabank van Rechtspraak.nl bevat uitspraken die zijn geselecteerd omdat zij:

- aandacht hebben getrokken in de publiciteit;
- van belang zijn voor het openbare leven;
- uitwerking kunnen hebben op de toepassing van wetten en regelingen;
- interesse van belangengroepen kunnen hebben;
- interesse van indirect belanghebbenden kunnen hebben (bewoners in wijk, dorp, stad of regio waar de kwestie speelt);
- interesse van de vakpers kunnen hebben.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had het niet beter kunnen verwoorden. +