Wat is een normale levertijd?

Ik heb iets besteld op internet, bij een textielzaak, voor 160 euro. Dat is nu 2 weken geleden. Vorige week hebben we contact gezocht, telefonisch, om de bestelling om te ruilen voor een ander artikel. We horen helemaal niets, ook wordt niet gereageerd op mail. Mijn vraag is, wanneer is het redelijk om de hele bestelling te annuleren?

Toegevoegd na 1 minuut:
We hebben dus nog niets gehoord, en nog niets binnen. We hebben alleen een bevestiging gekregen na de betaling met ideal, 2 weken geleden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat verschilt per leverancier afhankelijk van de voorwaarden. Ik vind zelf 5 werkdagen normaal, maar als de artikelen voorradig zijn vind ik dat zelfs lang. Ik kan me voorstellen dat het rond de feestdagen iets langer kan duren, maar in jou geval duurt het naar mijn mening te lang en zou de bestelling annuleren, zeker omdat ze niks van zich laten horen. Om welk bedrijf gaat het? Want dan bestel ik daar in ieder geval niet.

Vind ik niet normaal,zij hebben al 14 dagen het geld binnen en jij wacht nog op je spullen,hopenlijk loopt dit goed voor je af.Ik krijg altijd en rot gevoel als het zo lang duurt. Zou er maar eens achter aan trekken,duurt veel te lang. Suc6

Staat er op bevestiging geen leverdatum vermeld? Dit hoort er nl op te staan alsmede de betalingsvoorwaarden etc. Met dit product, als het een voorraadartikel is, vind ik een levertijd van 2 a 3 werkdagen goed, anders vind ik dat ze de verwachte levertijd er duidelijk bij moeten vermelden. Nog beter is om dit te vermelden tijdens het bestelproces. Gewoon weer bellen en de besproken punten bevestigen per email. Heeft de site een keurmerk oid?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100