Mag je een electronische sigaret roken,,op plaatsen waar echte sigaretten verboden zijn.?

Bv een cafe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeievraag..+

Het beste antwoord

helaas niet.
in de wat duurdere restaurants doet men moeilijk.
ook in congrescentra waar ik lezingen bijwoonde werd mij gevraagd de e-sigaret niet te gebruiken.
het argument was dat het mensen in verwarring zou kunnen brengen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wettelijk gezien zijn ze toegestaan echter heeft iedere ondernemer het recht om in zijn gebouw / bedrijf / onderneming met huisregels te werken hierdoor kunnen ze mensen verzoeken om geen elektrische sigaret te gebruiken om misverstanden te voor komen.

Andere antwoorden (5)

Ja. Rook verbod gaat om het produceren van rook. Met electrische sigaretten stoor je de medemens niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zijn deze sigaretten voor ontwikkeld. De elektronische sigaret scheidt niks uit wat schadelijk is voor een ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verbod op roken is opgenomen in de tabakswet, dit houdt in dat er tabak verbrand moet worden, is er geen tabak bij de verbranding aanwezig mag men gewoon roken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs op scholen is het toegestaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zelfs in het vliegtuig worden ze verkocht, en mag je deze ook gebruiken..

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/45360/Ryanair_verkoopt_sigaretten_zonder_rook_op_vliegtuig.html