als je eerst een betalingsregeling hebt mogen ze dan een incassobureau in de hand nemen omdat de eerste betaling iets te laat was??het gaat om eneco

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja helaas dit mogen zij doen. Net als anderen al aangaven, je bent een regeling aangegaan waar je je aan dient te houden. Vaak wordt er een bevestigingsbrief van de regeling gezonden waar ook in is opgenomen dat bij het niet nakomen van de afgesproken regeling de vordering overgedragen wordt naar een incassobureau.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Jazeker, te laat is te laat en je maakt de regeling niet voor niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, want dan heb je je niet aan de betalingsregeling gehouden.
Bel zsm dat incassobureau en leg het uit en probeer iets te regelen, om te voorkomen dat de kosten nog hoger oplopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich correct wat je hier zegt, maar ondanks dat heeft een schuleiser wel te zorgen dat hij geen onnodige incassokosten maakt. Als je een regeling afspreekt met een schuldenaar en hij betaalt slechts iets te laat, maar daarna verder volgens afspraak zou het inschakelen van een incassobureau, om daarvan de kosten bij de schuldenaar neer te legen best wel eens onrechtmatig geacht kunnen worden door een rechter. Zo'n rechter zal de kosten dan (al dan niet op verzoek) matigen, althans de kans is groot.
Ja dat mogen ze en dat doen ze ook. Ondertussen is het nog lang mogelijk o nieuwe afspraken te maken. Zelfs als het bij de rechter is voorgekomen en toegewezen kan je nog steeds afspraken maken. Dat laatste maakt het wel weer duurder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een betalingsregeling houdt in dat je hem nakomt. Als je meteen al met de eerste betaling te laat bent is het vertrouwen direct geschonden. Dus kan je verwachten dat de schuldeiser actie onderneemt. Je maakt afspraken om ze na te komen en ook niet iets te laat. Dus ja ze mogen dat.
ronron1212
13 jaar geleden
ja dat mag.

je hebt een regeling getroffen waar je je niet aan gehouden hebt, het maakt hierbij niet uit of je een dag te laat bent met betalen of een week.

eneco heeft zijn best gedaan en jou een kans gegeven dmv een betalingsregeling. nu hebben ze het uit handen gegeven aan een incassobureau.

verdere afhandeling zal dan ook niet via eneco verlopen maar via het desbetreffende incassobureau.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom niet.
Je moet gewoon op tijd betalen.