Zorgkosten: als je dit jaar al ambulante ggz krijgt, dan geldt de eigen bijdrage van €200 voor vlgd jaar niet. Hoe zit dat met een 24 uurs opname?

Als je dit jaar nog opgenomen gaat worden in een kliniek, moet je dan vlgnd jaar wel de maandelijkse bijdrage van €145 betalen, of geldt het dan niet?
Ik bedoel niet het eogen risico, want dat moet zowozo.
Ik weet dat het voor ambulante zorg niet geldt als deze in 2011 is gestart.
How about klinisch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Pfff... ik had bijna de moed opgegeven, maar heb het antwoord toch gevonden:

Als je vóór 2012 in behandeling bent en die behandeling doorgaat in 2012, dan hoef je de eigen bijdrage pas te betalen op het moment dat de behandeling langer dan een jaar duurt. Wordt de behandeling in 2012 beëindigd, dan wordt dus geen eigen bijdrage in rekening gebracht.
(Zie info Jellinek).

(In de andere bronnen staat wél de regeling voor 2012 vermeld, maar niets over die overgangsregeling).
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks! Ik kon t ook niet vinden. Wel voor ambulant maar niet voor opname. Wat een doorzettingsvermogen heb je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent een schát!
10 voor jou.