GSM Abonnement gekocht met verlopen paspoort. Ben ik strafbaar?

Ik heb gisteren online een Mobieltje met abonnement aangeschaft. Bij het invulformulier heb ik de vervaldatum van mijn paspoort gefaket met 3 jaar, omdat die al 2 jaar is verlopen.
Ben ik nu strafbaar?

Binnenkort komt de koerier om de telefoon af te leveren. Die gaat als standaardprocedure mijn paspoort controleren. Werpt ie gewoon even snel een blik of gaat ie zorgvuldig de gegevens controleren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Nu krijg je je telefoon niet. Je kunt geen contract afsluiten als er iets niet klopt dus neemt de koerier het pakje gewoon weer mee terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het niet verzonnen.. Ik heb geen idee waarom bij het een wel en bij het ander niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En al je geluk hebt wordt er geen aangifte gedaan van valsheid in geschrifte..............
Toevallig heb ik pas zo'n koerier hier in huis gehad. In huis ja, want hij neemt er echt wel zo'n 10 minuten de tijd voor. De koerier heeft een draagbare scanner bij zich, waarmee hij een scan van je paspoort maakt. Ziet hij dan, dat de vervaldatum niet klopt, dan neemt hij de telefoon gewoon weer mee. Je moet ook kunnen aantonen dat je rekeningnummer klopt, vanwege de automatische incasso. Stel dat de koerier niets in de gaten heeft, dan nog gaat de scan van jouw paspoort naar het hoofdkantoor, waar ze er ongetwijfeld wel achter komen. Dan heb jij een groot probleem, want dan gaan ze je niet aansluiten. De kosten voor het toestel worden wel van je rekening afgeschreven. Heb je niet genoeg saldo, dan blijven ze net zolang achter je aanjagen totdat ze hun geld hebben, desnoods via de rechter. Als het zover mocht komen, dan zal de rechter jou ook nog eens veroordelen wegens valsheid in geschrifte. Jij verwacht immers dat de provider naar jou toe helemaal eerlijk is over het aantal minuten dat je belt en waar naartoe, dus mag de provider ook van jou verwachten dat jij helemaal eerlijk bent enne.......eerlijk duurt het langst.

Toegevoegd na 1 dag:
De koerier wil trouwens ook dat je 1 cent overmaakt naar de rekening van de provider. Dit is om te kijken of jouw bankgegevens wel kloppen. Dit is ook om te zien of de automatische incasso wel op dat nummer uitgevoerd kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt bij de aanvraag van je abonnement gelogen. Dat is voor de telecomprovider genoeg reden om het contract onmiddelijk te ontbinden. Ik verwacht dan ook dat de koerier de telefoon niet aan je uitreikt.

De reden dat providers er streng in zijn is dat ze, als jij je kosten niet betaald, moeten bewijzen dat jij ze geld schuldig bent. Als jij later ontkent dat jij het was willen ze graag hun geld zien en dat kunnen duizenden euro's zijn!