Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet er allemaal in een ontbindingsbrief staan in deze situatie?

Mijn moeder heeft afgelopen vrijdag een contract getekend voor huis beveiliging van securitas. Ik vertrouwde dit echter niet en ben wat gaan rond zoeken. Mijn moeder heeft ondertussen zelf ook besloten om van dit contract af te zien. De enige mogelijkheid is binnen 7 dagen een ontbindingsbrief te sturen. Wat moet daar allemaal instaan zodat ze er echt vanaf is? Want anders zit ze de komende 5 jaar vast aan een betaling van 30 euro per maand.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
585

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens de colportagewet (als je moeder niet zelf het initiatief heeft genomen om de verkoper uit te nodigen valt dit onder colportage) heb je acht dagen de tijd om je te bedenken. Deze termijn gaat volgens onderstaande bron pas in zodra de koopovereenkomst is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel in de regio waar in dit geval Securitas gevestigd is. Check dus maandag allereerst of en vanaf wanneer dat het geval is. Verder moet er onder andere een opzegbrief bij het contract zitten, wil de koopovereenkomst geldig zijn. Is dit allemaal het geval, dan zul je inderdaad een, liefst aangetekende, brief moeten schrijven. Gewoon netjes vermelden dat je van de toen en toen gesloten koop met dat en dat nummer afziet (doe er even een kopietje van de koopovereenkomst bij) volstaat, want opzeggen mag zonder opgaaf van redenen. Heeft je moeder de eerste termijn eventueel al betaald, dan moet je ook zeker niet vergeten om haar bankrekeningnummer te vermelden. Voor meer informatie, zie onderstaande bron. Succes ermee in ieder geval!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voorbeelde ontbindingsbrief is te vinden op tros radar.
Het voorbeeld zit bij de link lijkt me beter dan allelei zaken hier op te noemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.beekmanadvocatuur.nl/?id=40&entityType=HTML
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding