Hoe houd ik uitzonderingen op het bestemmingsplan tegen?

ik woon in Amsterdam. in mijn buurt is een bestemmingsplan waarin o.a. een maximale bouwhoogte staat. telkens besluiten ambtenaren (?) dat er hoger gebouwd mag worden dan het bestemmingsplan. wie weet op welke wijze ik die gewoonte (!) kan tegenhouden. elke keer een zienswijze of bezwaar indienen helpt niet.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
Antoni
3 jaar geleden
Misschien kan je via de gemeenteraad iets hiertegen ondernemen. De gemeenteraad moet het beleid van het dagelijks bestuur, het college van burgemeester en wethouders, goedkeuren.
Piacenza
3 jaar geleden
Neem eens contact op met de Nationale Ombudsman. Zij weten welke weg te bewandelen. bel ze maandag ff.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dit mag niet, je kunt hiervoor naar de rechter gaan.
walter
3 jaar geleden
Los van of je in je recht staat of niet, ben ik benieuwd waarom je elke keer bezwaar maakt.
Als je direct hinder ondervindt omdat je buren iets willen doen snap ik het. Maar als anderen iets willen doen heb je er niet direct hinder van? Leven en laten leven. Waarom zou je dan dwars gaan liggen?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
walter, leven en laten leven: top! dit gaat over nieuwbouw die telkens hoger wordt dan in het bestemmingsplan gesteld is. waardoor de wijk anders wordt dat afgesproken, bouwers, ontwikkelaars (en wellicht ook ambtenaren) rijker worden dan hoort. daarbij waarom spreken we via een gemeenteraad een plan/regels af die in een niet democratisch proces worden getart. waardoor er een door ambtenaren gestuurde samenleving ontstaat. en dat vind ik griezelig!

Antwoorden (1)

Door naar de rechter te gaan zodra je bezwaar is afgewezen.dat kost tijd&geld, maar er is niet echt een alternatief.
Overigens; omdat het gaat om bestuursrecht kun je procederen zonder advocaat.
tinus1969