Onterecht schadevergoeding opgemaakt tegen mijn bedrijf, DAS Incasso wordt ingeschakeld, wat te doen?

Gezien het feit dat dit een privacygevoelige zaak is, hou ik het zeer beknopt. Bedrijf A beweert dat hij schade heeft geleden door ons bedrijf, door het overnemen van een tekst. Wij hebben de tekst echter niet overgenomen. Hij eist een schadevergoeding van X euro. Nu dreigt bedrijf A met het incassobureau, omdat wij de vergoeding niet gaan betalen. Wat zouden wij kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Netjes een brief terugsturen naar DAS dat je je niet erkend in de vordering en deze afwijst. Voeg eventueel bewijs toe.

Gaat DAS daar niet mee akkoord, dan zullen ze naar de rechter moeten om hun vordering te krijgen. Voor die rechter moeten ze de zaak hard maken, en kan jij er tegenin gaan. Win je de zaak krijg je alle gemaakte onkosten vergoed. Verlies je, dan kost het je wel proces-kosten.