Kan iemand in twee verschillende landen getrouwd zijn?

Bijvoorbeeld iemand is getrouwd met iemand uit Nederland. En met een andere echtgenoot ui Turkije.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
fisbel
10 jaar geleden
In Nederland is dat niet toegestaan. Evenals in de meeste landen. Lees http://nl.wikipedia.org/wiki/Polygamie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat is mogelijk: http://arno.unimaas.nl/show.cgi?fid=1688
fisbel
10 jaar geleden
Ik heb de vraag iets te kort door de bocht gelezen.
Mag iemand in Nederland trouwen met iemand die al gehuwd is (in Turkije): Het antwoord – nee – is te lezen onder 2.1 Voltrekking van polygame huwelijken in Nederland:
Door de Nederlandse ambtenaar van de burgerlijke stand kunnen in beginsel geen rechtsgeldige huwelijken worden voltrokken tussen partijen van wie er 1 al is gehuwd. De openbare orde staat hieraan in de weg.

Antwoorden (1)

Je vraagt of dit kan. En het antwoord is uiteraard ja, aangezien dit soort registers niet gedeeld zijn. Soms wordt er niet eens een register bijgehouden.

Dat het niet toegestaan conform de Nederlandse wet, is een ander verhaal.