Waar kan ik terecht met mijn klacht bij PostNL?

KLANT IS KONING!

Op 10.02.2014 een verzekerd pakket naar Duitsland verstuurd. Echter deze pakketje is door typefout van de medewerker van PostNL in Heerhugowaard nooit afgeleverd. Het feitelijke bewijs dat er op de doos Seehof Weg staat, en niet Seehof. (want adres was verkeerd getypt, na 3 dagen kwam ik dat achter en heb meegedeeld, medewerker mij inlichtte dat hij echter het adres heeft overgenomen wat op het pakketje stond, want achteraf niet juist was).

Na 9 weken heb ik het pakketje retour thuis ontvangen. Ik heb met de medewerker afd. Consumenten Service heer P. vanmiddag gesproken over het compensatievergoeding van mijn pakketje. Hier de P. zegt dat het gevolgschade betreft, dat valt onder Algemene voorwaarden goederenvervoer, samen doorgelezen, nergens stond iets over retour en waarde vermindering van artikel.

Ik had deze toestel verkocht aan kennissen in Duitsland, en heb ondertussen nieuwe telefoon. Nu met 2 telefoons, met schade van 300,-.

Ik wil graag in aanmerking komen voor compensatievergoeding! Aangezien door het fout van het invullen van het exacte adres, en het tussen tijdse termijn van 9 weken is de waarde ook verminderd van de verkochte telefoon.
PostNL is in gebreke gebleven.

Wat zijn mijn rechten?
Waar kan ik mijn klacht plaatsen bij PostNL?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Mensen met klachten over de postbezorging kunnen die in eerste instantie bij PostNL indienen. Leidt dat tot niets dan kunnen ze naar de Geschillencommissie Post. Een klacht voorleggen kost echter €25 en die drempel is voor veel mensen te hoog. Ook de kans op succes is beperkt. De geschillencommissie deed vorig jaar 73 keer uitspraak. Slechts negen klachten werden (deels) gegrond bevonden. Daarnaast kunnen consumenten klachten over de postbezorging indienen bij de Consuwijzer. Dit is een samenwerkingsverband van de Consumentenautoriteit, de NMa en de OPTA. Die laatste houdt toezicht op de postmarkt.