hoe hoog is de boeten voor een fietser die een rijdende acooter vast houd ?

Ik ben vannochtenf aangehouden doordat ik irmand een lift gaf op de scooter, die gene die ik een lift gaf zat op een fiets. Nou gaat de boeten via de officier van justitie maar heb ik fus nog geen idee hoe duur mijn boete is ! Weet iemand misscien hoe duur ongeveer de boeten daar voor is ?

Gr niels

Weet jij het antwoord?

/2500

De OvJ zal bepalen hoe hoog je boete is. Dat is afhankelijk van je 'verleden' (ben je wel eens eerder met justitie in aanraking geweest voor verkeersovertredingen, etc). Reken wel gauw op € 250,-. Volgens mij is het meeliften van een fiets niet als een apart feit omschreven, maar dat betekent niet dat het ook niet strafbaar is. Gevaarlijk rijgedrag in het algemeen wordt namelijk wel genoemd, dat staat in art. 5 van de Wegenverkeerswet.

Voor welke feitcode is geschreven? K 170, gevaar of hinder veroorzaken? Dan is er geen peiling op het bedrag te trekken. Er zou ook geschreven kunnen worden voor niet zoveel mogelijk rechts houden, aangezien u beiden niet naast elkaar mag blijven rijden. Dan is de boete 90 euro. Ik ben zelf helaas wel eens getuige geweest van een fietser die voortgetrokken werd door een brommer, maar begon te wiebelen en niet meer kon remmen of herstellen. Dat was geen aangenaam gezicht kan ik vertellen. Niet voor niets dragen ook de meeste wielrenners netjes een helm.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100