Mag een broek voor het dubbele prijs worden verkocht in de winkel als wat op de webshop staat?

Ik heb een broek voor 30 euro gekocht net, maar op hun webshop staat ie voor 15 euro.
Voel me soort van opgelicht, mag dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, filialen van een winkelketen mogen een andere prijs hanteren dan de prijzen in de webshop. Een goed voorbeeld hiervan is de Mediamarkt. Elk filiaal heeft andere prijzen en vaak wijken de winkelprijzen af van de prijzen in een filiaal.

Ja, meestal is een webshop geheel afhankelijk van de winkel zelf, en wordt het dus ook door een apart webteam bijgehouden. Maar ik snap dat je je een beetje opgelicht voelt.

Breng je de broek toch terug en leg je meteen even uit aan de verkoper waarom je die terug brengt.

In het kader van de vrije handel is iedereen vrij een prijs te vragen die men zelf wil, dit betekent ook dat men binnen één concern zelfs in de winkels verschillende prijzen mag hanteren (zie jumbo en C1000). Dat u het niet eens bent met hun prijsbeleid is niet verwijtbaar richting de verkooporganisatie maar uw eigen schuld, u had voor de verkoop u eigen op de hoogte moeten stellen of er mogelijk goedkopere aanbiedingen waren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100