Kan ik ergens opzoeken wat de strafmaat/ (of richtlijn) is voor het in bezit hebben van 5,5 mdma pillen (lijst I) en 48 ml Ghb (destijds Lijst II)?

Toegevoegd na 25 minuten:
Ik kon die avond strafvervolging voorkomen/afkopen door ter pleke, het schikkingsvoorstel, 800 euro boete te voldoen.. (M.i. erg aan de hoge kant)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

De straf maat voor een dergelijke vergrijp (misdrijf) is inderdaad op te zoeken:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drugs/harddrugs

Ik had het schikkingsvoorstel geaccepteerd, in deze zaken wordt er voor de rechter vaak meer geëist dan het schikkingsvoorstel, je weigering kan namelijk duiden op geen schuld bekennen en als de rechter daarin meegaat krijg je een hogere straf, de straf kan zelfs oplopen tot 4 jaar gevangenisstraf en/of € 67.000 geldboete.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas heb ik niet de beschikking over 800 euro, (minimum inkomen) weigeren was het dus niet, en schuld bekennnen heb ik in feite al gedaan, het was zoals het was, had die spullen, dom genoeg, in m'n bezit ( tassen controle bij HouseEvent)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er in het proces-verbaal is opgenomen dat jij de schuld hebt bekend en je vanwege financiële omstandigheden de schikking niet kon accepteren kan het gunstig zijn voor jou. Maak dit duidelijk kenbaar aan de rechter, beken wederom de schuld en geef aan dat je er spijt van hebt en je er aan werkt om van hard drugs af te blijven, boete blijft dan hoogst waarschijnlijk staan maar heb je de tijd om te sparen.

Andere antwoorden (1)

zie bron, daar is veel info op te vinden ivm boetes ed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heb ik al gekeken, echter voornamelijk geldend voor softdrugs, en voor een max aantal van X eenheden, en in mijn geval lverschrijd ik die grens, een klein beetje , 2 ,5 pil, maar toch..