Zou ik het best beroep aantekenen in mijn situatie?

Ik zat in een bar en plots komt de politie mij hieruit halen en vragen naar mijn naam. ik vraag hen waarom men deze nodig heeft. hierop weigeren ze mij te antwoorden. ik antwoord hen daarop dat ik ook niet moet antwoorden dan. Het is toch mijn recht om te weten waarom ze mij plots komen halen? vervolgens staan we buiten en ze vragen mijn naam weer. ik zeg opnieuw dat ik wil weten waarom ze mij uit deze bar komen halen zijn. vervolgens handboeien ze mij en nemen ze mij mee naar het kantoor. ze vertellen mij dat er iemand zat te wildplassen en weggelopen is van hen. ze hebben er achter gelopen maar die persoon niet kunnen vangen en ze zeggen dat ik 'formeel' herkend ben.(iemand met een blauwe vest en blond haar .Dus iemand dat wegloopt zie je meestal alleen hun rug + het was nacht. hoe kan je nu iemand zo formeel herkennen. ik leg mijn verklaringen af dat ik het niet was.
nu krijg ik een brief thuis met een boete van 60 eur en heb 15 dagen om beroep aan te tekenen. is het beter dat ik dit doe?
Bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het handig te vermelden of je wild hebt geplast, of dat je deze boete onterecht hebt ontvangen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat is misschien niet waarheidsgetrouw. Hij zegt nergens of de boete terecht of onterecht gegeven is.

Antwoorden (6)

Tegen een boete opgemaakt door een bevoegd persoon, kan je weinig beginnen. Je kan procederen maar je gaat de zaak verliezen.
Als je in het begin wat vriendelijker had geweest, had je misschien je er uit kunnen praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben echt beleefd geweest. het waren de politiemensen die gefrustreerd waren dat ze die persoon niet konden inhalen en pakken. de politie komt je plots uit een bar halen. het is toch normaal dat je vraagt wat er is en waarom? wanneer ze mij daar niet op wouden antwoorden wou ik ook niet antwoorden op dingen die ze mij vraagden. de brief is van een gemachtigd ambtenaar. er staat verweer aantekenen dus het is niet voor een rechter of zo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin. Natuurlijk kun je wel beroep aantekenen tegen een boete. Ook is het niet verplicht om vriendelijk te zijn tegen agenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus een stel agenten dat compleet misbruik maakt van hun machtspositie is iets waar je dan maar aan mee moet werken Evarist61? We leven al heel lang in een politiestaat, maar met zo'n houding wordt het alleen maar erger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad... in het politiekantoor krijg ik dan verwijten naar mijn hoofd dat ik ' achterlijk ben en dom' ook heb ik een balpen naar mijn hoofd gekregen (maar hij heeft gemist) wanneer ik dan aan een andere agent die even kwam kijken(ik denk een van hun oversten): excuseer mijnheer. is dit normaal dat u personeel met dingen naar mensen begint te smijten? werd ik onderbroken met : " gij moet u muil houden!!!" voor ik mijn volledige zin kon afmaken. dit schrijven ze natuurlijk ook niet in het proces verbaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met meer details zie ik de zaak anders. Maar als de politie uw naam vraagt, geef je die maar.
Betaal de boete niet, en de zaak zal automatisch naar de rechtbank verwezen worden.
Overigens is België ( tenminste Vlaanderen) ook politiestaat aan het worden. (ik ben Belg)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal eens met dat je je naam wel zult moeten geven inderdaad Evaris. En dat Vlaanderen dat ook aan het worden is neem ik graag van je aan. Mijn opmerking ging over Nederland, maar volgens mij verschilt dat niet zo heel veel.
Natuurlijk moet je beroep aantekenen. Je gaat toch geen boete betalen voor iets dat je niet gedaan hebt?
Grote kans dat dat beroep slaagt, tenzij ze spijkerhard bewijs hebben dat jij het was geweest en dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
escape
12 jaar geleden
Beroep aantekenen kun je zeker doen en zou je ook kunnen winne, helaas gaat je dit waarschijnlijk meer geld kosten dan dat het opleverd. al dan niet je tijd.
maar wat die agenten hebben gedaan kan ook niet zomaar, wildplassen is een overtreding. een overtreding moet op heterdaad gebeuren wil je daar een boete voor kunnen geven. Maar ik vind het een raar verhaal want als je weg rent voor de politie maak je van een overtreding een misdrijf. (vluchten voor de politie).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik zou beroep aantekenen als ik het niet had gedaan.
Niet betalen voor iets wat je niet gedaan hebt.
Maar ... als ik jou was zal ik gewoon mn naam hebben genoemd, als je niks te verbergen hebt hoef je nergens bang voor te zijn ..
Was je rustiger gebleven hadden ze je misschien eerder geloofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het proces-verbaal zal ook een tijdstip staan waarop het wildplassen heeft plaatsgevonden, als jij hard kunt maken dat jij op een andere plek was, bijvoorbeeld in die bar, dan zou ik zeker beroep aantekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niks hebt gedaan ga je natuurlijk niet betalen, dus wel beroep aantekenen.
Maar ik denk als je wat meegaander gereageerd had, dat het zover misschien niet had gekomen.