Mag je poolse uitzenkrachten onderverhuren in een huis?

Toegevoegd na 9 minuten:
Dus als ik het goed begrijp mag je volgens de wetgeving nooit een huis onderverhuren als je een huis huurt, zijn er geen haken en ogen op de gebied?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heeft het er mee te maken dat het Polen zijn?
Of welk werk die doen?

Antwoorden (6)

Als je een eigen huis hebt, mag je een of meer kamers verhuren aan anderen.
Pools of niet.
Of Turks, of Nederlands, of vrouw of man.
Of Chinees, of fabriekswerker, aardappelrooier of uitzendkracht.
Dat maakt allemaal niks uit.

Er zijn voorwaarden natuurlijk, maar je mag je eigen huis geheel of gedeeltelijk (onder)verhuren.

Als je een huis huurt, mag het meestal niet, onderverhuren.
Ook hier maakt het niks uit van welk land de mensen komen.
De verhuurder vind het gewoon meestal niet goed. Punt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neen! natuurlijk niet, dat heeft niets te maken of ze Pools zijn, onderverhuren (en exploiteren) mag NOOIT!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken situaties waarin dat wel mag. De verhuurder bepaalt of het mag, zoals compris al in zijn/haar antwoord vermeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij een plus want deze vraag gaat dus wel over exploiteren. En dat mag dus niet en nooit!
Als je je huurhuis (deels) wilt onderverhuren heb niet met de wet, maar met het huurcontract cq je verhuurder te maken. Onderverhuur zonder toestemming van de verhuurder is niet toegestaan. Daarbij doet het er niet toe aan wie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een huurhuis heb je toestemming van de verhuurder nodig.
In een koophuis heb je evt toestemming van de hypotheekverstrekker nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het huis uw eigendom is dan mag u dat onderverhuren. Hou er wel rekening mee dat het huurrecht huurders zeer goed beschermd. Dat betekent voor u dat het lastig kan zijn om weer van ze af te komen. Eenzijdig de huuropzeggen gaat niet zomaar, dat moet u goed vooraf dichttimmeren in het huurcontract. Daarnaast zullen de Polen zich op dit adres moeten inschrijven. Dit heeft dan gevolgen voor diverse gemeentelijke belastingen. Die gaan omhoog. Ook als u een uitkering geniet zal deze naar beneden worden bijgesteld. Zo zijn er meer van dit soort addertjes.

Als u de woning huurt mag het niet.

Voor de Polen zijn er weinig haken en ogen. Zij moeten wel netjes de huur betalen en zich als 'goed huurder' gedragen. Dus geen vervuilingen en overlast veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huurwoning verhuren

Je woning tijdelijk verhuren, terwijl je in een huurhuis woont, is over het algemeen niet gemakkelijk. Je kunt ervoor kiezen de hoofd verhuurder niet in te lichten, maar dan loop je een groot risico wanneer de maandlasten niet worden betaald omdat je huurder het laat afweten. Je kunt dan tegen extra kosten aan lopen en de toegang tot je eigen huis kan worden geweigerd. Het onderverhuren is een reden om het huurcontract met jou via de rechter te laten ontbinden. Soms is dat overigens voor de hoofd verhuurder de enige manier om van de onderverhuurder af te komen.

Wanneer je het voornemen hebt je huurwoning tijdelijk te verhuren, dan kun je in het huurcontract nalezen of er iets in is bepaald ten aanzien van onderhuur. Soms staat in het huurcontract een bepaling dat onderhuur is toegestaan na uitdrukkelijke toestemming van de verhuurder. Staat er in het huurcontract dat onderhuur verboden is, dan is het beter geen risico te nemen.

Ben je van plan een gedeelte van het huis onder te verhuren, bijvoorbeeld een kamer of het souterrain, is dat in principe toegestaan, tenzij het uitdrukkelijk verboden wordt door de hoofd verhuurder in de huurovereenkomst. In de meeste, nieuwere huurovereenkomsten wordt dit verbod echter wel vermeld.

Bezint eer ge begint lijkt mij een goed advies;
groet