Dat mag zelfs zonder rijbewijs. Je moet echter wel in het bezit zijn van een zogenaamd "trekkerrijbewijs jeugdige" als je betaalde arbeid verricht op de tractor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een am rijbewijs mag je niet op tractor. er is een ingewikkelde regel voor het besturen van een tractor. als je 16 jaar bent mag je met of zonder begeleiding op eigen terrein rijden. maar je hebt wel een tractorcertificaat nodig om op de openbare weg te rijden. als je 18 jaar of ouder bent mag je zelfs zonder rijbewijs met de grootste tractor ter wereld met 20 kuub zand over de weg rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang het trekkerrijbewijs nog niet ingevoerd is mag je vanaf je 16de legaal op een trekker rijden.
Verricht je arbeid met een trekker dan moet je vanuit arbo- en verzekeringsregels bijna altijd een trekkercertificaat hebben.