Wat is de maximale tijd tussen de overtreding en het ontvangen van een boete?

Hallo,
Ik heb vorig jaar eind februari een boete gekregen voor baldadigheid, heb mijn bonnetje ook meegekregen, deze moest bepaald worden door de officier van justitie. Maar nu luid mijn vraag: krijg ik deze boete uberhaupt nog wel binnen? Of is er geen bepaalde tijdslimiet aan het ontvangen van zon boete? Ik hoop dat mijn vraag beantwoord kan worden.
Bvd. Groetjes Niek

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K

Antwoorden (4)

Kan lang duren, bij mij duurde het een half jaar, in ieder geval, ze vergeten je niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eind februari 2010? Dat is 20 maanden geleden.
Dan kan het zijn dat je op den duur met verjaring te maken krijgt, maar zover is het nog niet.
Bij sommige overtredingen, zoals lichte verkeersovertredingen, moet je de bekeuring met 4 maanden binnenhebben.

Voor de zwaardere verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, is de verjaringstermijn van 2 naar 3 jaar gegaan.

Waar baldadigheid onder valt weet ik niet, maar ze lijken je wel te vergeten. Laat ze maar lekker slapen...

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2725
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik inderdaad niet doen, die honden wakker maken. Houd er toch maar een beetje rekening mee dat het nog komt. Misschien is het wel druk. Houd je intussen maar gedeisd, want als je weer de fout in gaat, komen ze je naam vast alsnog weer tegen.........
Weet uiteraard niet wat je gedaan hebt, het is goed mogelijk dat, wanneer het om een zeer licht vergrijp gaat, dat het geseponeerd is, echter zijn ze dan vergeten daarover bericht te sturen.

Ook is het mogelijk dat de officier van justitie het vergrijp zo ernstig vind dat er geen boete komt maar een oproep om te verschijnen voor de rechter om daar je verhaal te doen.

Je zult nog even moeten afwachten dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Baldadigheid is als straatschenderij is strafbaar gesteld in het Wetboek van Strafrecht. Straatschenderij is een overtreding. De verjaringstermijn voor overtredingen is 3 jaar.

Voor hele kleine verkeersovertredingen is de verjaringstermijn 4 maanden, maar die kunnen nog uitgesteld worden met nog 4 maanden als je bv in een huurauto reed.