buitenkant huis laten schilderen, scheuren na een half jaar, wat te doen?

vorig jaar is het buiten houtwerk van ons huis geschilderd. (wit, dus met factuur). nu is het al vanaf begin dit jaar in slechte staat. hierover meerdere keren contact gezocht met schilder, maar die geeft niet thuis. volgens hem komt het door het hout of door de constructie. heeft het zin hier werk van te maken via de rechtsbijstand verzekering, of blijft dat bij brieven schrijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Ik denk dat je toch even een xpert om een mening moet vragen want dit wordt een welles nietes spelletje
12 jaar geleden
Ee goed schildersbedrijf is AF-erkend (zie link), geeft bijbehorende garantie en is aangesloten bij een geschillencommisie. Voor meer info zie:
http://www.sgc.nl

en

http://www.af-erkend.nl/import/assetmanager/2/2982/Algemene_consumentenvoorwaarden_AF_2004.pdf

(zie artikel 13 voor garantie)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belangrijk is te weten of het aan het schilderwerk of aan de ondergrond ligt. Dat kan alleen beoordeeld worden door een expert en dus laat die een rapport op stellen.
Benader daarmee het schildersbedrijven. Als dit niet voldoende is neem je contact op meteen geschillencommissie en mocht het bedrijf daar niet bij aangesloten zijn dan kun je alleen nog een advocaat in de arm nemen en het via de rechter uit laten vechten.